رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه باید به پیاده‌روی عادت کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم را به استفاده از خودرو‌های شخصی عادت دادیم که در کشور‌های توسعه‌یافته با فرهنگسازی‌های صورت گرفته و امکاناتی که در این زمینه درنظر گرفته شده، این امکان برای شهروندان این کشور‌ها وجود ندارد تا با خودروی شخصی خود به هر کجا که می‌خواهند سفر کنند و محدودیت‌هایی دارند.
کد خبر: ۶۶۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 October 2018
سرهنگ علی فکری از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات درون‌شهری در همدان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ فکری با اشاره به اینکه امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ خودرو موتوری به خودرو‌های استان اضافه شده است و روزانه ما شاهد ورود خودرو‌های نو پلاک به سطح شهر هستیم، اظهار کرد: آمار خودرو‌های نو پلاک در ایام سال متغیر است به طوریکه در ایام پایانی سال افزایش و در ایام محرم و صفر به علت کاهش خرید و فروش کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های پلیس راهور استقرار نیرو‌ها در نقاط پرتصادف و پرترافیک است، عنوان کرد: سیستم‌های هوشمند آی. تی، دوربین‌های هوشمند خودرویی و دوربین‌های کنترل ترافیک نیز از برنامه‌های پلیس راهور در راستای کنترل ترافیک شهری است.

فکری با اشاره به اینکه ناگزیر به کاهش تردد از مرکز شهر و انتقال آن به اطراف شهر هستیم، بیان کرد: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی و طرح‌های پیاده‌راه‌سازی یک طرحی است که پلیس طرفدار آن است چرا که منجر به سلامت جامعه و همچنین مردم می‌شود و نشاط و شادابی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: این طرح منجر به ایجاد ترافیک در بخش‌هایی از سطح شهر مثلا در خیابان‌های خواجه‌رشید، میرزاده عشقی، پاستور، پاسداران و به ویژه میدان آرامگاه شده که با توجه به قدیمی بودن معابر شهری و اینکه امکان افزایش این معابر هم وجود ندارد، نیازمند فرهنگسازی بیشتر و آموزش‌هایی در این زمینه است و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اینکه با فرهنگسازی، مردم را در جهت استفاده بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی ترغیب کنیم، گفت: استفاده از خودرو برای کار‌های پیش پا افتاده، دوردور بازی و راحت‌طلبی برخی افراد و خودرو‌های تک‌سرنشین منجر به مشکلات ترافیکی و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

فکری در ادامه بخشی از مسئولیت حفاظت از خودرو‌های پارک شده در شب در حاشیه خیابان‌های سطح شهر را بر عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: قبل از صدور مجوز‌های شهرسازی برای ساخت آپارتمان‌های چند طبقه و ساختمان‌های تجاری در ابتدا باید به فکر پارکینگ آن بود بنابراین برای ۴۰ سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در آینده مشکلات ترافیکی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهادات و راهکار‌های پلیس راهور در برنامه‌هایی که از طریق شهرداری ارائه می‌شود، براساس بررسی و پیش‌بینی مشکلات ترافیکی شهر است.

رئیس پلیس راهور استان همدان در رابطه با تردد خودرو‌های سنگین در معابر شهری نیز عنوان کرد: رفت‌و آمد این خودرو‌ها در معابر شهری ممنوع و متضمن جریمه است، اما با توجه به اقدامات عمرانی و ساختمانی شهری برخی از ساعات روز مجوز تردد داده می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند در صورت ایجاد مزاحمت خودرو‌های سنگین آن را به سامانه ۱۲۰ گزارش دهند تا با فرستاندن همکاران تخلف صورت گرفته رسیدگی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار