کد خبر: ۶۶۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 15 October 2018

موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مساله توزیع، چندسالی است که در کشور مطرح شده است. اگرچه ایجاد این فروشگاه‌ها پدیده جدیدی نیست ولی در سال‌های اخیر و به خصوص در دوره سازندگی به دلیل وجود مشکلات فراوان در بخش توزیع کالا‌ها که بیشتر متاثر از دوعامل وضعیت نابسامان اقتصادی و ساختار نامناسب نظام توزیع سنتی است، دولت برآن شد تا با تاسیس فروشگاه‌های نوین زنجیره‌ای، وضعیت توزیع را در کشور بهبود بخشد و از آشفتگی در بازار جلوگیری کند.

از آنجا که سیستم توزیع، رابط بین تولید و مصرف است، هرگونه تغییر و تحول اساسی و عمده در یکی از دو بخش تولید و مصرف، به تغییری بنیادی در بخش توزیع منتهی خواهد شد و به عبارتی نقش واسطه‌ها در این میان کمرنگ شده و کالا بدون واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد. 

 مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای وین مارکت گفت: اصل و ماهیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اساس نیاز جامعه است و پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است واین امر در سراسر جهان شناخته شده است.

 به گزارش تابناک همدان، محمد صالحی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم صاحبنظران به این فکر افتادند تا مایحتاج مردم را تامین نمایند، افزود: انگیزه‌های مالی هم در این امر تاثیرگذار بود و به مرور فروشگاه‌های زنجیره‌ای شکل گرفتند که امروز در جهان یکی از ضروریات هر شهر و کشوری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مزایای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای این فروشگاه‌ها علاوه برعرضه محصولات مورد نیاز مصرف کنندگان به صورت یکجا، محصولات بدون واسطه به دست مصرف کننده می‌رسد.
صالحی افزود: با حذف واسطه، منافع ریالی هم عاید عرضه کننده و هم مصرف کننده می‌شود و یک نفع غیر مالی، ولی مادی نیز به دنبال دارد که بحث کیفیت کالای ارایه شده است.

صالحی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان بحث فروش محصولات است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بستن قرارداد با تولید کنندگان توانسته اند این مساله را حل کنند و تولید کننده زمانی که امنیت خاطربرای فروش پیدا کرد محصولات خود را با کیفیت بیشتری ارایه می‌دهد.

مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای وین مارکت در ادامه با اشاره به اینکه صرفه جویی در وقت نیز یکی دیگر از مزایای ثانویه این فروشگاه‌ها است، خاطر نشان ساخت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای سابق بر این در متراژ‌های ۷۰۰ تا هزار متر و به صورت هایپرو به تعداد کم (فروشگاه‌های رفاه) احداث می‌شد و مردم برای تهیه مایحتاج خود مسافت و وقت بیشتری را صرف می‌کردند.

صالحی افزود:، ولی با راه اندازی سیستم‌های جدید این مراکز، در متراژ‌های کمترو تعداد بیشتر در محله‌های مختلف به متراژ ۱۵۰ تا ۲۰۰ متراحداث می‌شوند واین فروشگاه‌ها به صورت Discont (تخفیف محور) هستند که برای رفاه حال مصرف کنندگان ایجاد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وین مارکت نیز هم خانواده فروشگاه‌های رفاه است، یاد آور شد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای وین مارکت تخفیف محور اداره می‌شوند و با تیراژ خرید‌های بالا از قیمت تمام شده کالا‌ها کاسته شده و به سود خریدار تمام می‌شود. 

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه چشم انداز خوبی را برای گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترسیم کرده ایم، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تا پنج سال آینده افتتاح تعداد قابل توجهی از فروشگاه‌های وین مارکت پیش بینی شده و به زودی تعدادی از این فروشگاه‌ها افتتاح خواهند شد.

وی یکی از اهداف مهم شرکت وین مارکت را حمایت از کالای ایرانی عنوان و تصریح کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی و مسایل اقتصادی در کشور و بحث حمایت از تولید کالای ایرانی در صدد هستیم در این امر نقش به سزایی داشته باشیم.

مدیر شرکت وین مارکت با اشاره به حمایت‌های بخش دولتی نیز گفت: خوشبختانه حمایت‌های خوبی در زمینه ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد و در اینجا جا دارد از ریاست واحد اصناف سازمان صنعت و معدن و معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت این سازمان به دلیل همکاری‌های خوبی که داشتند تشکر ویژه داشته باشیم.

صالحی در پایان اشتغالزایی و کار آفرینی را از مهمترین دستاورد‌های ایجاد و راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی از تاثیر گذار‌ترین و مهمترین دستاورد‌ها است که خوشبختانه توانسته ایم جز کارآفرینان برتر کشور باشیم.

 وی متذکر شد: با ایجاد هر فروشگاه وین مارکت برای ۷ نفر به صورت مستقیم و یک نفر به صورت ستادی و ۳ شغل نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار