رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در استان همدان با اشاره به اینکه از سال‌های ۹۴ تا ۹۶ رضایت‌گیری وضعیت خوبی داشت و رو به افزایش بوده است، گفت: سال گذشته ۱۷ مورد رضایت‌گیری در استان ثبت شد و هشت مورد نیز خارج استان بود.
کد خبر: ۶۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 15 October 2018
مجید حمیدی از اخذ رضایت برای اهدای عضو ۵۰ درصد از بیماران مرگ مغزی خبر داد و گفت: هنوز آمار رضایت‌گیری پایین است.

به گزارش فارس، حمیدی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد رضایت‌گیری به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی انجام شده است.

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، اما اینکه اعضای بدن ۵۰ درصد از بیماران مرگ مغزی زیر خاک می‌رود، ناراحت‌کننده است در صورتی که می‌شد به دیگران زندگی بخشید.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در همدان با بیان اینکه پیکری می‌تواند ناجی چند نفر باشد، اما عدم رضایت خانواده آن مانع از این اقدام می‌شود، افزود: خانواده‌ها دلایل مختلفی را برای عدم رضایت‌دهی دارند، اما باید اوضاع بیماران دردمند را در این شرایط اقتصادی درک کنیم و به یاری آن‌ها برویم.

حمیدی با بیان اینکه فعلاً آمار رضایت‌گیری ۵۰ درصد بوده و نیاز به اقدامات بیشتر و بهتری داریم، افزود: از ابتدای امسال نیز مردم همدان ۱ مورد به اهدای عضو رضایت داده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار مرگ مغزی بالاست، اما تعداد رضایت‌دهی بالا نیست، خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به ۹۰۰ نفر عضوگیری در کشور داشتیم که این تعداد به نسبت بیماران مرگ مغزی بسیار کم است.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱.۸ درصد آمار تصادفات کشوری نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است، افزود: در این سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد تصادف منجر به فوت در کشور ثبت شد که تعدادی بیماران مرگ مغزی بودند.

وی افزود: توجیه خانواده‌ها برای رضایت به اهدای اعضای عزیزش سخت است، اما آگاهی نسبت به مرگ مغزی قبل از اتفاق بسیار مهم خواهد بود.

حمیدی با اشاره به اینکه خانواده‌ای به صورت ناگهانی با یک اتفاق ناگوار مواجه می‌شود و سخت است در آن هنگام رضایت او را جلب کنیم، گفت: آگاهی افراد نسبت به مرگ مغزی قبل از وقوع این اتفاق ناگوار مورد توجه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار