معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را جز برای عبادت خلق نکرد و اردوی راهیان‌نور فرصتی تربیتی- عبادی برای دانش‌آموزان است، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های جوانان سال‌های دفاع مقدس واستفاده از خاطرات آن دوران از مهمترین اهداف اردوی راهیان‌نور است.
کد خبر: ۶۶۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 15 October 2018
حسن آقایوسفی گفت: تا پایان امسال ۸ هزار دانش‌آموز همدانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند که ۳ هزار نفر از غرب و ۵ هزار دانش‌آموز از جنوب کشور بازدید می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، آقایوسفی با بیان اینکه برگزاری اردو‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی یکی از برنامه‌های موفقی است که با مشارکت آموزش و پرورش و سپاه و بسیج انجام می‌شود و همواره مورد استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد، افزود: به منظور درونی کردن ارزش‌ها موظف هستیم جوانان را با هویت تاریخی و ارزشی گذشته کشور آشنا کنیم.

آقایوسفی بیان کرد: اردو‌های راهیان‌نور به طور قطع دانش‌آموزان را متوجه فرهنگ متعالی جهاد و شهادت می‌کند و آن‌ها با حضور در مناطق عملیاتی بخشی از وقایع جنگ حق علیه باطل را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استان همدان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شامل خوزستان، اروندرود، فکه، هویزه و یادمان‌های شهدای گرانقدر جنوب و غرب کشور دیدن می‌کنند، ادامه داد: راویان جنگ را می‌توان علمداران اصلی ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شهامت و شجاعت دانست که با بیان شیوای آنچه در هشت سال دفاع مقدس بر ملت و کشور گذشته، برای نسل جوان امروزی روشنگری می‌کنند.

آقایوسفی با بیان اینکه راویان دفاع مقدس در طول سفر به سرزمین نور خاطراتی از دوران طلایی دفاع مقدس را برای آنان بازگو می‌کنند وبرنامه‌های فرهنگی وهنری مختلف برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود، گفت: اعزام کاروان راهیان‌نور هر سال تأثیر بسزایی در روحیه ایثار و شهادت‌طلبی دانش‌آموزان برجای می‌گذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش استان همدان اظهار کرد: در این اردو‌ها دانش‌آموزان که جنگ را ندیده‌اند در آن سرزمین خاطرات جوانان از جان گذشته را ورق می‌زنند که این موضوع باعث تحول دانش‌آموزان می‌شود وخروجی آن باید در مدارس به وضوح دیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار