معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی توجه به مفهوم عدالت دانست و گفت: در این میان جامعه ما با وجود پشتوانه ارزش‌های دینی که دارد باید به موضوع عدالت جنسیتی توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 October 2018
معصومه ابتکار گفت: در کشور فارغ‌التحصیلان بیکار خانم تقریباً ۲ یا ۳ برابر آقایان است، اما در سال ۹۵ و ۹۶ سهم اشتغال بانوان و جذب آن‌ها در بخش‌های دولتی قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، ابتکار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در بسیاری از شاخص‌ها رشد کرده و پیشرفت داپشته است، اظهار داشت: استان همدان در حوزه‌های مختلف موفق بوده است و این موفقیت حاصل همت، تلاش، هدف‌های بزرگ و نگرش پایدار مدیران بوده است.

وی افزود: همدان در حوزه‌های نگرش آمایشی، برنامه‌های توسعه پایدار و همه جانبه، توجه به همه جوانب اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی و ... موفق بوده و توانسته تحرک خوبی را در زمینه‌های مختلف داشته باشد ضمن اینکه همدان در بسیاری از زمینه‌ها الگویی موفق از توسعه همه‌جانبه است.

ابتکار با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در استان همدان به این موضوع به صورت ویژه توجه می‌شود و جلسات این ستاد منظم است، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در کشور شاهد رونق در اقتصاد کشور بودیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر موفق بودن همدان در حوزه واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره بخش دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از مباحث و مسائل ملی این است که واگذاری پروژه‌ها یا محقق و یا موفق نمی‌شود و نشان می‌دهد که لازمه‌ها را ندارد.

ابتکار با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف آب یکی دیگر از مسائل بسیار مهم است، تأکید کرد: یکی از دلایلی که همواره نسبت به همدان امیدوار بوده و هستم این است که همدان در حوزه سرمایه‌گذاری در زمینهٔ انرژی‌های خورشیدی و پاک موفق و همیشه در کشور پیشگام است.

وی در مورد عدم مصرف درست و مناسب منابع آبی در سال‌های گذشته ابراز کرد: این موضوع منجر شده که لطمات سنگینی به سفره‌های زیرزمینی وارد شده و فروچاله‌های در دشت‌های استان ایجاد شود، اما در این راستا تغییر نگرش، استفاده مجدد از پساب فاضلاب، اصلاح الگوی کشت و ... در افزایش بهره‌وری آب و صرفه‌جویی در مصرف مؤثر بوده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی دیگر از الگو‌های خوب استان همدان توجه ویژه به کارآفرینی، اشتغال و نرخ بیکاری ۸.۲ است، اعلام کرد: در کشور فارغ‌التحصیلان بیکار خانم تقریباً ۲ یا ۳ برابر آقایان است، اما در سال ۹۵ و ۹۶ سهم اشتغال بانوان و جذب آن‌ها در بخش‌های دولتی قابل توجه بود.

ابتکار با تأکید بر اینکه سهم قابل‌توجهی از مشاغل خانگی به خانم‌ها اختصاص دارد، مطرح کرد: استان همدان در حوزه صنایع‌دستی نیز همواره پیش‌گام بوده و باید نقش زنان هنرمند استان در خلق صنایع‌دستی مختلف در دو رویداد بزرگ گردشگری همدان مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها باید به شرایط روستا‌ها و ایجاد اشتغال روستایی توجه ویژه شود، تأکید کرد: در بیشتر مواقع کسانی که از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند با مشکلاتی نظیر بیکاری و شغل کاذب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه موضوع عدالت جنسیتی پیچیده نیست و فقط باید در مناطق مختلف و در هر بخش آماری ارائه شود، اظهار داشت: باید اقدامات به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم خلأ‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را تشخیص دهیم.

ابتکار در مورد اجرای طرح "تاب‌آوری اجتماعی" بیان کرد: با اجرای این طرح آگاهی خانواده‌ها و زنان نسبت به آسیب‌های مختلف بیشتر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار