معاون فنی نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نیستند گفت: در تلاش هستیم با یک برنامه زمانبندی سه سال آینده بخاری خطرناک را از مدارس جمع کرده و بخاری‌های استاندارد را جایگزین کنیم.
کد خبر: ۶۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 October 2018
داریوش ورناصرگفت: تا سه سال آینده بخاری‌های غیر استاندارد از مدارس کشور جمع‌آوری و به بخاری‌های استاندارد مجهز خواهند داشت.

به گزارش فارس،ورناصر یکی از برنامه‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را ایمن‌سازی سیستم‌های گرمایشی دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با یک برنامه زمانبندی سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد را از مدارس جمع‌آوری کرده و از سیستم گرمایشی استاندارد استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا در سطح کشور بر اساس شعار حمایت از کالای ایرانی اولویت ساماندهی گرمایشی در مدارس استفاده از محصولات و تولیدات داخل کشور است.

معاون فنی نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هدف از این اقدام را علاوه بر ایمن‌سازی مدارس کشور استفاده از بخاری‌هایی با مصرف انرژی کمتر عنوان کرد و گفت: استفاده از سیستم‌های نوین گرمایشی می‌تواند هزینه راه‌اندازی این سیستم‌ها را در مدارس کاهش دهد.

وی با بیان اینکه به همین منظور بازدید‌های مختلفی از کارخانه‌های تولید بخاری در کشور انجام شده که یکی از این کارخانه‌ها شرکت شوکت رزن است؛ گفت: این شرکت توانسته با استفاده از ظرفیت‌های داخل بخاری‌های استاندارد تولید کند که خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از قطعات این بخاری تولیدات داخل کشور است.

ورناصر با اشاره به اینکه استانداردسازی گرمایش مدارس از سال ۹۲ شروع شده است افزود: تعداد زیادی از مدارس که سیستم گرمایش غیر استاندارد داشتند تعویض شده است.

وی ادامه داد: در بخشی از استان‌های کشور استانداردسازی انجام شده، اما بخشی از مدارس سردسیر یا صعب‌العبور باقی مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار