مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: استان همدان دستکند های متعددی دارد که از مهمترین آنها شهرزیر زمینی سامن و ارزانفود است و مجوز راه‌اندازی پایگاه گردشگری دراین دستکندها اخذ شده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 09 October 2018
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: استان همدان دستکند های متعددی دارد که از مهمترین آنها شهرزیر زمینی سامن و ارزانفود است 

به گزارش تابناک همدان، علی مالمیر در سومین همایش بین المللی دستکند با اشاره به اینکه بناها و محوطه‌های تاریخی در استان همدان پراکنده است، افزود: این همایش بین المللی به دلیل ظرفیت همدان در داشتن دستکندهای مختلف در این شهر برگزار شد تا از ابعاد مختلف معماری دستکند را بررسی کند.

وی با اشاره به شعار این همایش نیز گفت: «میراث معماری دستکند برای نسل‌ها» شعاری است که برای سومین همایش بین المللی در نظر گرفته شده است. 

وی بابیان اینکه از ابتدای امسال رویداد های بین المللی متعددی در همدان برگزار شده است، خاطر نشان ساخت: در این دستکندها بیش از ۱۰ فصل کاوش انجام شده و در سال گذشته نیز مجوز راه اندازی یک پایگاه گردشگری در این دستکند ها گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: مجوز راه‌اندازی پایگاه گردشگری در دستکندهای سامن و ارزانفود اخذ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دستکندهای همدان در دره ارزانفود واقع است، افزود: دره ارزانفود از جمله آثار موردنظر برای معرفی ثبت جهانی است.

مالمیرهمدان را به لحاظ بهره مندی از ظرفیت ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سرآمد دانست و با بیان اینکه امسال همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد، تاکید کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین مملو از آثار ارزشمندی است که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

لازم به ذکر است که در این همایش پنج موضوع مفاهیم و مبانی نظری در معماری دستکند، بستر فرهنگی معماری دستکند، بستر طبیعی و طبیعت معماری دستکند، حفاظت در معماری دستکند، فناوری و معماری دستکند مورد بررسی قرار می گیرد و برترین متخصصان معماری دستکند از کشور های ایران، ایتالیا، فرانسه، الجزایر و افغانستان شرکت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار