معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همدان جزء ۵ استان نخست دارای تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود و این استان دارای آب و هوایی خوش با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری است که در سال‌های اخیر با محوریت قرار گرفتن توسعه استان بر مدار گردشگری در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر توانسته موفق عمل کند.
کد خبر: ۶۶۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 08 October 2018
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همدان جزء ۵ استان نخست دارای تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود و این استان دارای آب و هوایی خوش با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری است که در سال‌های اخیر با محوریت قرار گرفتن توسعه استان بر مدار گردشگری در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر توانسته موفق عمل کند.

به گزارش تابناک همدان، علی اصغر مونسان در همایش گردو، مبل و منبت و فرش تویسرکان با اشاره به اینکه ۶۷ اثر تویسرکان ثبت ملی شده و سعی خواهیم کرد مابقی نیز هر چه زودتر ثبت ملی شوند، افزود: ۲۲۱ اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی در شهرستان تویسرکان وجود دارد.

 وی در بحث استان همدان و اهمیت رویداد "همدان ۲۰۱۸"تصریح کرد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشور‌های آسیایی، برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ و همچنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویداد‌های برگزار شده و درحال اجرا زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشور و به طور ویژه استان همدان فراهم می‌آورد.

مونسان افزود: اجلاس آبان ماه یک فرصت بی نظیر در شرایط حاضر است و برای همدان بسیار مهم است تا نام این خطه با یک اسم بین المللی برای جهانیان شناخته شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از غارعلیصدر که آوازه‌ای جهانی دارد، شهر جهانی سفال لاله‌جین، آثار فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان همدان به ویژه تویسرکان که دارای منابع گردشگری، چون آرامگاه حبقوق نبی (ع) و صنعت مبل و منبت نام برد.
 
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تلاش می‌کنیم تا همدان در جایگاه خود قرار بگیرد و از استاندار همدان که با درایت مسیر رشد گردشگری را فراهم و زیرساخت‌ها را مهیا کرده اند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه تهدیدات و مشکلات ایجاد شده در بخش‌های اقتصادی، شاهد رشد ۵۱ درصدی گردشگری در ۶ ماه نخست سال هستیم که طی چند سال گذشته بی‌سابقه است، افزود: امروزه صنعت گردشگری بیشترین بازدهی را در توسعه پایدار دارد و در این زمینه حرف اول را می‌زند.

مونسان با بیان اینکه گردشگری، اشتغالزا و رو به رشد و عامل توسعه پایدار کشور‌ها از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است، افزود: نگاهی به داشته‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورمان نشان از غنای ایران در جاذبه‌های گردشگری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون سایت گردشگری در کشور وجود دارد، افزود: ۳۶ هزار اثر ثبت ملی در کشور وجود دارد که علیرغم همه تهدیدات شاهد رشد ۵۰ درصدی گردشگری در این مدت بوده ایم.
معاون رئیس جهوری تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید یکهزار و ۱۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده و در یک سال گذشته ۳۰۰ بنای تاریخی مرمت شده است.

مونسان با بیان اینکه کشور ایران دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌هایی مناسب برای عینیت‌بخشی به چشم‌انداز ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ است، عنوان کرد: ورود گردشگران خارجی در نیمه اول امسال ۵۱ درصد رشد داشته است و ثبت رقم ۷۴ میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز امسال و رشد ۲۰ درصدی نشان از رونق گردشگری داخلی دارد.

وی افزود: هم اکنون یکهزار و ۹۰۰ طرح گردشگری با ۴۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که تا پایان سال ۳۴۵ طرح به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در آغاز کار دولت تدبیر و امید فقط ۱۲۵ هتل ۴ و ۵ ستاره وجود داشت، اما اکنون ۱۵۸ هتل داشته و تا پایان دولت دوازدهم به ۲۸۰ هتل معادل ۲۲۴ درصد رشد می‌رسد.

وی در ادامه به اقدامات شاخص صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی ۲ شهر و یک روستا، صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و ایجاد ۱۷ هزار شغل در مشاغل خانگی صنایع دستی از جمله این فعالیت‌هاست 

مونسان خاطرنشان کرد: ۱۹۰۰ پروژه با برآورد حجم کل سرمایه‌گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد و اشتغالزایی ۶۱۴۸۷ نفر، بهره‌برداری از ۳۴۵ پروژه تا پایان سالجاری و ۱۲۰۰ پروژه تا پایان دولت دوازدهم، ایجاد ۲۰۰۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی تا پایان برنامه ششم توسعه و تحقق ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد از اقدامات شاخص حوزه گردشگری است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان افزود: در حال حاضر بیشتر گردشگران منطقه‌ای را گردشگران سلامت تشکیل می‌دهند که برای ارز آوری در کشور شرایط خوبی فراهم کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار