دبیر همایش و معاون گردشگری استان همدان گفت: سومین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند با عنوان «میراث معماری دست‌کند برای نسل‌ها» ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در همدان با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، مدیریت امور پایگاه‌های میراث جهانی و دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 07 October 2018

سومین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند با عنوان «میراث معماری دست‌کند برای نسل‌ها» ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در همدان برگزار می‌شود.
 
به گزارش تابناک همدان، دبیر همایش و معاون گردشگری استان همدان با اعلام این خبر عنوان کرد: توجه مجامع علمی و حرفه‌ای جهانی به موضوع معماری دست‌کند باعث شد تا همایش بین‌المللی معماری دست‌کند هر سه سال یکبار با هدف شناخت و توسعه هنر خلاقانه بشر در به آشتی رسیدن با طبیعت به صورت بین‌المللی برگزار شود. 

علی خاکسار گفت: برگزاری موفق همایش‌های پیشین در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ در کرمان و تهران و استقبال بینظیر پژوهشگران و متخصصین حوزه‌های مرتبط منجر به برقراری ارتباط علمی بیشتر بین پژوهشگران این حوزه شده است.

وی با اشاره به این نکته که این گردهمایی هر سه سال یکبار توسط دبیرخانه دائمی همایش برگزار می‌شود افزود: همایش سوم با عنوان میراث معماری دست‌کند برای نسل‌ها در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ مهرماه امسال، با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، مدیریت امور پایگاه‌های میراث جهانی و دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

خاکسار تاکید کرد: در سومین همایش بین المللی معماری دستکند که قرار است از ۱۷ الی ۱۹ مهرماه در همدان برگزار شود،مجموعه‌های دستکند قلعه جوق، ارزانفود و شهر زیرزمینی سامن معرفی خواهند شد.
 
وی یاد آور شد: این همایش سه سالانه برگزار می شود که همایش نخست درسال ۱۳۹۱ در کرمان برگزار گردید و دومین همایش در سال ۹۴ در موزه ملی ایران باستان برگزار شد حالا سومین همایش به میزبانی همدان در مهرماه ۱۳۹۷ برگزار می شود. 
 
معاون گردشگری همدان تاکید کرد: دراین همایش بیش از ۲۰ سخنرانی علمی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی در زمینه معماری دستکند ارائه خواهد شد.
 
لازم به ذکر است این همایش یکی از برنامه های بین المللی مرتبط با رویداد همدان ۲۰۱۸ بوده و با مشارکت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور، دفتر امور پایگاه های میراث فرهنگی و جهانی، دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا و اداره کل میراث فرهنگی استان و به میزبانی استان همدان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار