استاندار همدان در همایش نخبگان و سفیران ۵۶ کشور از پنج قاره جهان گفـت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.
کد خبر: ۶۶۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 04 October 2018

استاندار همدان در همایش نخبگان و سفیران ۵۶ کشور از پنج قاره جهان گفـت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.

به گزارش تابناک همدان، محمد ناصر نیکبخت در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی با معرفی شهر همدان به میهمانان افزود: شما در شهری هستید که پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و در استانی حضور دارید که پایتخت گردشگری کشور‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ شده که اجلاس آن را شهریورماه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی موجب تقویت و تحکیم ارتباطات فرهنگی و دینی بین همدان و کشور‌های جهان می‌شود، تصریح کرد: همدان سرزمینی استثنایی است و همه میراث گذشتگان را در خود گنجانده است.

وی عنوان کرد: همدان از گذشته تاامروز مرکز علم و فرهنگ بوده است و ۱۸۰۰ اثر تاریخی در کنار مشاهیر و بزرگان همدان امروز یک افتخار برای ایران اسلامی است و فرهیختگانی همچون بوعلی سینا، باباطاهر، میرسیدعلی، میر رضی الدین آرتیمانی و عین القضات را مایه زنده ماندن نام همدان در جهان دانست.
 
استاندار همدان بابیان اینکه بوعلی سینا که افتخار جهان اسلام و تمام بشریت است متعلق به این سرزمین است، گفت: عنوان پایتخت گردشگری آسیا برای همدان نشانه جایگاه والای آن است و انتظار داریم بااین همایش‌ها ارتباطات بیشتر و ایران اسلامی و همدان به جهان معرفی شود.

نیکبخت بابیان اینکه این برنامه و همایش فرهنگی در ادامه برنامه‌های همدان ۲۰۱۸ برگزار شده است و این رویداد ادامه دارد، افزود: همدان آبان ماه میزبان اجلاس جهانی گردشگری است که این میزبانی نشان از تاریخ بلند همدان دارد.

وی بابیان اینکه در رابطه با معرفی بزرگان، مفاخر، مشاهیر بر اساس اسناد باید ساعت‌ها وقت گذاشت کمااینکه دایره المعارف ۱۶ جلدی مشاهیر استان همدان در دست تدوین است، گفت: از زمانی که مدنیت در دنیا شروع شد تاریخ همدان نیز آغاز شد و اولین مدنیت متعلق به همدان است و ۱۸۰۰ اثر تاریخی گواه این مدعاست.

نیکبخت ابراز امیدواری کرد که حضور سفیران فرهنگی و نخبگان در راستای تقویت فرهنگی بین ایران، همدان و کشور‌های حوزه بین الملل باشد و در این رابطه تبادل فرهنگی باشد. 

وی در پایان با بیان اینکه همدان با ۹ استان همجوار بیشتر از ۳ ساعت فاصله ندارد، افزود: همدان به لحاظ کشاورزی در دنیا محصولات معروفی مانند گردو، سیر و ... را دارد که به این موضوع نیز باید بیشتر توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار