استاندار همدان بابیان اینکه این برنامه و همایش فرهنگی در ادامه برنامه‌های همدان ۲۰۱۸ برگزار شده است و این رویداد ادامه دارد، گفت: همدان آبان ماه میزبان اجلاس جهانی گردشگری است که این میزبانی نشان از تاریخ بلند همدان دارد.
کد خبر: ۶۶۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 05 October 2018
 محمدناصر نیکبخت گفت: همدان آبان ماه امسال اجلاس جهانی گردشگری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش مهر، نیکبخت در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی با خیر مقدم به میهمانان عنوان کرد: همدان از گذشته تاامروز مرکز علم و فرهنگ بوده است و ۱۸۰۰ اثر تاریخی در کنار مشاهیر و بزرگان همدان امروز یک افتخار برای ایران اسلامی است.

وی خطاب به میهمانان افزود: شما در شهری هستید که پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و در استانی حضور دارید که پایتخت گردشگری کشور‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ شده که اجلاس آن را شهریورماه برگزار کردیم.

استاندار همدان بابیان اینکه بوعلی سینا که افتخار جهان اسلام و تمام بشریت است متعلق به این سرزمین است، گفت: عنوان پایتخت گردشگری آسیا برای همدان نشانه جایگاه والای آن است و انتظار داریم بااین همایش‌ها ارتباطات بیشتر و ایران اسلامی و همدان به جهان معرفی شود.

نیکبخت بابیان اینکه در رابطه با معرفی بزرگان، مفاخر، مشاهیر بر اساس اسناد باید ساعت‌ها وقت گذاشت کمااینکه دایره المعارف ۱۶ جلدی مشاهیر استان همدان در دست تدوین است، گفت: از زمانی که مدنیت در دنیا شروع شد تاریخ همدان نیز آغاز شد و اولین مدنیت متعلق به همدان است و ۱۸۰۰ اثر تاریخی گواه این مدعاست.

وی ادامه داد: همدان در تمام ادوار تاریخی ابنیه و آثار دارد و مشاهیر و بزرگانی را پرورش داده که تاثیرات بسیاری در زمان حیات و پس از آن در جهان گذاشته اند.

استاندار همدان خطاب به میهمانان گفت: امیدوارم حضور با برکت شما در راستای تقویت فرهنگی بین ایران و همدان و کشور‌های شما باشد و در رابطه تبادل فرهنگی اقداماتی صورت گیرد.

نیکبخت بابیان اینکه همدان سرزمین بی نظیری است و آثار بسیار و طبیعت بی نظیری دارد و غار علیصدر، سراب‌های نهاوند گواه ان است، گفت: آب و هوای همدان در کشور کم نظیر است.

وی بابیان اینکه همدان با ۹ استان همجوار بیشتر از ۳ ساعت فاصله ندارد و همدان ۵۰۰ سال پایتخت ایران بوده است، ادامه داد: استان همدان به لحاظ کشاورزی در دنیا معروف است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این همایش‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های همدان در حوزه‌های مختلف باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز بابیان اینکه همدان مهد تربیت بزرگان و مفاخر است، گفت: شهر آنجاست که آیت الله بهاری، شوندی، بوعلی سینا در آن هستند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی بابیان اینکه باید در گردشگری افراد بزرگ و مشاهیر را دید، ادامه داد: اسلام همه ما را به علم و دیانت دعوت می‌کند.

آیت الله طه محمدی بابیان اینکه بنابه فرمایش مقام معظم رهبری جوانان همدان باید مانند میرسیدعلی همدانی باشند، بیان کرد: میر سید علی همدانی در منطقه آسیای میانه و کشمیر ۳۶ هزار نفر را مسلمان کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار