نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همدان در تاریخ معاصر نیز در جهان ممتاز است، برای دو رویداد گردشگری مهم در سال ۲۰۱۸ در این شهر را به خاطر ظرفیت‌های بالای آن دانست.
کد خبر: ۶۶۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 05 October 2018
حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: موقعیت ممتاز همدان در برخورداری از پروژه‌های عظیم و مستعد سرمایه‌گذاری، آن را برای خیزش یک منطقه برتر توانمند کرده است.

به گزارش فارس، حاجی‌بابایی در همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی ۵۶ کشور از پنج قاره جهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شأن و جایگاه همدان اظهار کرد: ۳۳۰۰ سال از مدنیت همدان قطعی است، این سخن ما را به این مهم می‌رساند که این شهر از مناطق مهم و جزو نخستین شهر‌های ایران و جهان است.

وی با اشاره به اینکه همدان دارای ستاره‌های فقه، فلسفه، عرفان، پزشکی و... است، از وجود یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان همدان بسیار هستند و همدان آسمان ستارگان به‌نام است، گفت: عین القضات همدانی، میرسیدعلی همدانی، ابن فقیه همدانی، بدیع‌الزمان همدانی، غبار همدانی و میرزاده عشقی جزو چهره‌های شاخص و نوابع روزگار بودند که در همدان می‌زیستند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بوعلی به عنوان چهره‌ای فلسفی و پزشکی حاذق، در دنیا زبانزد است، از باباطاهر عریان و شعر‌های این عارف بزرگ نیز یادی کرد.

وی از انتخاب همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین سخن گفت و با بیان اینکه این اتفاق بعد از سال‌ها مطالعه و تحقیق محقق شد، تأکید کرد: این‌ها نمونه‌ای از ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی همدان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص بزرگان انقلابی همدان تصریح کرد: وجود آیت‌الله مدنی و ۸ هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس گوشه‌ای از داشته‌های انقلابی این استان است، ضمن اینکه شهدای مدافع حرم بزرگی مثل شهیدهمدانی از این استان بوده‌اند.

وی با اشاره به موقعیت برتر همدان در کشاورزی و صنعت با هدف ایجاد گردشگری تصریح کرد: موقعیت ممتاز همدان در برخورداری از پروژه‌های عظیم و مستعد سرمایه‌گذاری، آن را برای خیزش یک منطقه برتر توانمند کرده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های همدان دارای خصوصیات ممتازی هستند، افزود: این استان دارای ویژگی‌های ممتاز کشاورزی، صنعتی، تاریخی و گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار