شهریورماه امسال سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به میزبانی استان کردستان برگزار شد که با درخشش گروه نمایشی «سپید و سیاه» به سرپرستی مهدی حبیبی همراه بود به طوری که در روز پایانی و مراسم اختتامیه این جشنواره، این گروه ضمن کسب مقام و جوایز متعدد برای نمایش «صعود به ارتفاعات بالا» مجوز حضور در مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود را نیز دریافت کرد.
کد خبر: ۶۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 04 October 2018
سرپرست گروه نمایشی «سپید و سیاه» با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی مریوان» مهمترین رویداد تئاتر خیابانی کشور است، گفت: علاوه بر کسب مجوز حضور در مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر، موفق شدیم پنج مقام این دوره از جشنواره مریوان را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش فارس؛ این امر بهانه‌ای شد تا با مهدی حبیبی، سرپرست این گروه به گفت‌وگو بنشینیم که مختصری از آن را در ادامه می‌خوانید.

در جشنواره مریوان به اهدافی که می‌خواستیم، رسیدیم

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مهمترین رویداد تئاتر خیابانی کشور است؛ اظهار کرد: این جشنواره روند رو به رشدی را طی می‌کند و هر ساله به بهترین شکل توسط مسؤولان و مردم علاقمند این شهر میزبانی می‌شود.

مهدی حبیبی با تاکید بر اینکه این جشنواره جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و کار‌هایی به این جشنواره راه پیدا می‌کنند که از نظر فنی از کیفیت بالایی برخوردارند، گفت: حتی شاید رقابت در این جشنواره از بخش خیابانی جشنواره فجر هم بالاتر باشد، امسال هم آثار باکیفیتی در این جشنواره حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر بین‌المللی مریوان گروه ما با دو اثر نمایشی حضور داشت؛ افزود: ما در بخش رقابتی این دوره از جشنواره، با نمایش «صعود به ارتفاعات بالا» به نویسندگی و کارگردانی «نرگس خاک‌کار» و در بخش مرور هم با نمایش «یک میهمانی ساده» به نویسندگی و کارگردانی بنده حضور داشتیم که برای هر نمایش سه اجرا و در مجموع ۶ اجرا انجام شد.

حبیبی گفت: علاوه بر کسب مجوز حضور در مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر امسال، موفق شدیم پنج مقام و جایزه این دوره از جشنواره مریوان را به خود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: دیپلم افتخار بازیگری مرد به «مصطفی کولیوندی»، لوح تقدیر بازیگری دوم زن و لوح تقدیر سوم نویسندگی و طراحی ایده و تقدیر کارگردانی به «نرگس خاک‌کار» و لوح تقدیر دوم طراحی صحنه به بنده اعطا شد.

سرپرست گروه نمایشی «سپید و سیاه» ضمن معرفی همکاران و عوامل گروه خود در نمایش «صعود به ارتفاعات بالا» ادامه داد: در این نمایش علاوه بر خودم به عنوان طراح صحنه و لباس، نرگس خاک‌کار (نویسنده، کارگردان، بازیگر)، حامد زنگنه (دستیار کارگردان)، مصطفی کولیوندی - هوراد حبیبی (بازیگر)، حسین هاشمی (روابط عمومی)، سمیه احمدی (عکاس)، طیبه آنجدانی (طراح پوستر و بروشور) به عنوان نماینده شهر تهران حضور دارند. 

 «صعود به ارتفاعات بالا» به مسائل روز جامعه با نگاهی طنزآلود می‌پردازد

وی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در نمایش «صعود به ارتفاعات بالا» به مسائل روز جامعه با نگاهی طنزآلود می‌پردازد، در رابطه با داستان این نمایش گفت: قصه این نمایش داستان خانواده‌ای است که جایگاه خانم و آقای خانواده در آن به صورت طنز، عوض شده که شاید مهمترین قسمت آن پرداختن به موضوع ورزشگاه رفتن خانم‌هاست و می‌توان گفت: موضوع اصلی داستان نمایش هم همین مساله است.

حبیبی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه در زمان آماده سازی و ایام قبل از جشنواره مریوان، گروه ما مشغله کاری زیادی داشت، مجبور بودیم در زمان خیلی کوتاهی این کار را آماده کنیم و از طرفی هم با توجه به اینکه یکی از بازیگران ما هم (مصطفی کولیوندی) از هنرمندان خوب شهر دهلران و ساکن ایلام هستند، امکان تمرین با همه نفرات را در تهران نداشتیم.

وی ادامه داد: برحسب اتفاق و شاید از بدشانسی ما هم اولین اجرایی که در مریوان داوری شد، کار ما بود لذا اصلاً فرصت تمرین فراهم نبود با این حال به خواست خداوند و همت بچه‌ها اجرای مناسبی داشتیم و در نهایت هم سربلند از جشنواره خارج شدیم.

داور بخش خیابانی سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تاکید بر اینکه امسال بار دیگر به عنوان شرکت‌کننده در این جشنواره هم حضور خواهد داشت به اهمیت آماده‌سازی و تقویت گروه خود برای حضوری پرقدرت‌تر در جشنواره فجر پرداخت و گفت: بخاطر فشردگی کار‌ها و شرکت در جشنواره‌های متعدد و نزدیکی به ایام ماه محرم، زمان کمتری برای تمرین داشتیم، اما خوشبختانه در جشنواره مریوان به اهدافی که خواستیم رسیدیم.

وی افزود: با وجود آمادگی گروهم، همه اهالی فن می‌دانند در فجر همه چیز متفاوت است و کار باید با آمادگی حضور داشته باشد بنابراین تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا امسال نیز حتما کار را با آمادگی کامل با کیفیت بسیار مطلوب ارائه کنیم.

حبیبی در پایان تصریح کرد: البته یک کار دیگر هم از گروه ما به جشنواره فجر امسال هم معرفی شده که امیدواریم جزو آثار نهایی نیز قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار