مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک برای جبران کمبود پرستار از توان دانشجویان پرستاری ترم ۶، هفت و هشت در بیمارستان‌ها استفاده شده و برای هر ساعت کاری ۵۰ هزار ریال به آن‌ها پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 03 October 2018
فاطمه شیرانی گفت: با توجه به کمبود پرستار در این استان برگزاری آزمون و جذب نیرو‌های جدید ضروری است.

به گزارش ایرنا، شیرانی اظهار داشت: ضریب پرستار به نسبت تخت ۱.۷ است در حالیکه این ضریب در استان همدان ۱.۱ است.

وی افزود: به منظور رفع این خلاء چندین کار صوت گرفته که گام نخست رایزنی با معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی برای جذب نیروی مورد نیاز است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: قرار است برای بیمارستان‌های جدید قدوسی نهاوند و بهار کادر پرستاری جذب شود با این وجود نیازمند برگزاری آزمون برای جذب نیرو هستیم.

شیرانی گفت: استفاده از پرستاران پس از اتمام طرح، در قالب مشارکتی پیشنهاد شد تا پرستاران طرحی پس از اتمام کار، خانه نشین نشوند.

وی افزود: با عملی شدن این پیشنهاد ۲۸۲ پرستار طرحی در قالب قرارداد مشارکتی در بیمارستان‌های این استان مشغول به فعالیت شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: همچنین در صورت استخدام یک پرستار شرکتی، بی درنگ یک پرستار طرحی جایگزین آن می‌شود.

شیرانی بیان کرد: یکی دیگر از پیشنهاد‌های ارایه شده، استفاده از توان پرستاران آقا به صورت پیام آور سلامت در بیمارستان‌ها است.

وی توضیح داد: هم اینک ۲۵ درصد از پرستاران را آقایان تشکیل می‌دهند در حالیکه این آمار با اجرای طرح پیام آور سلامت قابل اصلاح است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان توضیح داد: پس از اتمام دوره تحصیلی یک کلاس دارای ۲۰ دانشجوی دختر و ۲۰ دانشجوی پسر، بانوان مشغول به کار شده، اما آقایان راهی خدمت سربازی می‌شوند.

شیرانی ادامه داد: بنابراین می‌توان آقایان دارای مدرک پرستاری را به جای اعزام به خدمت سربازی در بیمارستان‌ها در قالب طرح «پیام آور سلامت» به کار گرفت.

وی اضافه کرد: این طیف از دانش آموختگان پس از اتمام خدمت به عنوان پیام آور سلامت مجدد به صورت شرکتی در بیمارستان ادامه فعالیت می‌دهند.

سه هزار و ۵۰۰ کادر پرستاری در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی همدان مشغول به کار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار