مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار نوبت سردام از ابتدای امسال تا کنون توسط کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان بر علیه انواع بیماری‌های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان انجام شده است کوبی شده‌اند که این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR و ... است.
کد خبر: ۶۶۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 04 October 2018
محمودرضا رسولی با بیان اینکه ۴۴۷ تن گوشت و مواد خام دامی در همدان ضبط و معدوم شد گفت: ۲۹۲ پرونده پس از کنترل و نظارت بر مواد خام دامی به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش تسنیم، رسولی با اشاره به اهداف و وظایف دامپزشکی گفت: مجموعه دامپزشکی با هدف استقرار امنیت غذایی و تامین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تامین استاندارد‌های بهداشتی تولیدات دامی حول دو محور حفظ وحراست از سرمایه دامی کشور و حفظ وارتقاء سطح بهداشت عمومی، به وظایف خود عمل می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم سازی بیش از ۴۴۷ تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف مردم همدان خبر داد و افزود: در شش ماهه سال ۹۷ در سطح استان حدود ۱۳ هزار و ۹۶۰ تن طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این میزان ۷۹ تن به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم‌سازی شده است. 

وی با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی ونظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از ۶۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های این استان انجام گرفته که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی ۱۸۴ هزار و ۱۱۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سطح استان بوده است.

رسولی عنوان کرد: همچنین در بخش بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز تعداد ۹۱ هزار و ۵۴۷ لاشه معادل ۴ هزار و ۲۸۶ تن مورد بازرسی قرار گرفت که به میزان ۴۷ تن غیر قابل مصرف شناخته و ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از عموم مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را ازطریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار