رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات گفت: دولت باید برای بازگرداندن پول مردم به جیب مردم برنامه داشته باشد، چرا که درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز برداشت از جیب مردم بود و باید هرچه سریع‌تر این پول به جیب مردم برگردد.
کد خبر: ۶۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 03 October 2018
حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز برداشت از جیب مردم بود، گفت:دولت باید برای بازگرداندن پول مردم به جیب مردم برنامه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، حاجی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم اعتقاد به اصول انقلاب و نوع نگاه به مردم، سبب ایجاد نوسانات شدید در بازار ارز و با تبع آن مشکلات اقتصادی شد.

وی بیان کرد:اگر مدیران ارشد کشور به اصولی در زمینه اقتصاد، مردم، آرامش جامعه و برخی از اصول ساسی دیگر معتقد نباشند دچار مشکل می‌شویم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: امریکا ایران را تحریم می‌کند و سایر کشور‌ها را نیر ترغیب می‌کند این فشار‌های بیرونی است اگر به اصول معتقد باشیم، فقط فشار‌های بیرونی است، اما اگر اصول را قبول نداشته باشیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که تکمیل کننده تحریم باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه ما خودمان، خودمان را با بی‌اعتقادی به اصول و با بی‌اعتقادی به خودمان، تحریم می‌کنیم، ما اگر به اصول معتقد بودیم اجازه می‌دادیم ورود ارز و طلا را به کشور وارد کنیم.

حاجی بابایی در تبیین این موضوع بیان داشت: ممنوع کردن ورود ارز و دلار به کشور، ایجاد محدودیت برای تجاری که به راحتی با تجار کشور‌های همسایه داد وستد داشتند و منجر به ورود ارز و دلار به کشور می‌شد باید از آن‌هایی که در مقابل ورود ارز به کشور ایستادند، بپرسیدید؟ چرا در مقابل ورود طلا وارز به کشور ایستاده‌اند؟

وی در پاسخ به این سئوال که مجلس برای کنترل اوضاع چه کرد، گفت: ما در برنامه‌های کلان در کنار و حامی دولت هستیم، ولی دولت باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشد البته بزرگترین اقدام مجلس سئوال از رئیس جمهور بود.

نماینده مردم همدان بیان داشت: من به عنوان قسمتی از مجلس در اینجا حضور دارم، در واقع مجلس ۲۹۰ نفر عضو دارد که تلاش می‌کنیم بقیه را با خود همراه کنیم ایراد به مجلس وارد است و من در رده کسانی هستم که به مجلس نقد دارند.

وی: اعضای مجلس ۲۹۰ نفر است اگر کمتر همراهان ما از ۱۴۰ نفر باشد، باید فریاد زد باید سایر دوستان را با خود همراه کرد باید مواردی که مجلس در راستای اهداف مردم حرکت نمی‌کند را تذکر داد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: این که فراکسیون نمایندگان ولایی کاندیدای خود را برای ریاست مجلس معرفی کرد بیانگر این واقعیت بود که از وضعیت موجود راضی نبودیم، اما تصمیم نهایی که گرفته شد، تصمیم مدیریتی بود که بهترین انتخاب در وضعیت فعلی محسوب می‌شد.

وی در خصوص برجام گفت:به گونه‌ای برای مردم تبیین شده بود که اگر برجام انجام شود، تمام جوانان اشتغال پیدا می‌کنند، مشکل معیشتی مردم درست می‌شود، اما بیکار‌ها اشتغال پیداد نکردند شاغلین هم با تعطیل کارخانه‌ها بیکار شدند.

حاجی بابایی تاکید کرد: برای کنترل بازار، مجلس برنامه‌ای داشت که باید دولت مکلف شود از محل مابه تفاوت درآمد حاصل از ارز، این درآمد کمک به اقشار کم درآمد و کمک به همه مردم صورت گیرد، اما دولت مخالفت کرد، دولت گفت: ما برنامه دیگری داریم، مجلس به مورد اول رای نداد، قرار شد دولت لایحه بیاورد عده‌ای گفتند اگر مجلس ورود پیدا کند ومصوبه‌ای داشته باشد، تقابل تصمیمات دولت و مجلس موجب خرابتر شدن اوضاع می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع در خصوص بازنشستگان و حقوق بگیران و کسبه، برای مثال رانندگان باید سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

حاجی بابایی گفت: اقدامات خوبی در حال شکل گیری است نقطه عطف آن اختیاری است که رهبری به رئیس جمهور داده است، هیچ رئیس جمهوری تاکنون چنین اختیاراتی نداشته است، باید روسای سه قوه مجدانه در راستای حل مشکلات کمیته‌های مربوط را تشکیل و جهت ارائه راهکار‌های موثر کار کارشناسی دقیق داشته باشند.

وی اربعین را فرصت مغتنمی برای نمایش اقتدار ایران در منطقه برشمرد و گفت، مدیران کشور باید از این فرصت برای نمایش اقتدار ملت ایران استفاده کنند که بی‌شک این اقتدار و شکوه در کاهش قیمت نفت و دلار موثر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار