مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به مشکل فرسایش خاک در استان همدان بیشترین عامل تأثیرگذار بر این موضوع را نیروی انسانی دانست و گفت: انسان‌ها می‌توانند زمینه را برای فرسایش خاک مساعد کنند؛ چرا که با اقدامات آن‌ها بعد از هر بارندگی خاک لخت شده و از محل اصلی خود به جای دیگر غیر قابل استفاده وارد می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 30 September 2018
اسفندیار خزایی گفت: ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان بیابانی شده‌است.

به گزارش مهر، خزایی با بیان اینکه مساحت استان همدان ۹۰۵ هکتار است و ۸۲۲ هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد، گفت: مساحت ذخیره‌گاه‌ها و جنگل‌های استان همدان ۴۳ هزار هکتار است.

خزایی با تاکید براینکه ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان بیابانی شده‌است، گفت: ۱۵ هزار هکتار از این میزان مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه امروزه سازمان‌های مردم نهاد به کمک منابع طبیعی آمده‌اند، عنوان کرد: در منابع طبیعی حفاظت از خاک مهم‌تر از حفاظت از آب است چراکه اگر خاک حفاظت شود آب نیز حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر پوشش گیاهی و پایه گیاهی از دست رود دیگر نمی‌توان گونه گیاهی که منطقه را ترک کرده احیا کرد، افزود: محدود بودن منابع طبیعی غیر تجدیدپذیر به ویژه ذخایر فسیلی از یک سو و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از استفاده از آن‌ها از سوی دیگر، توسعه را بر پایه منابع طبیعی تجدید شدنی با تولید انرژی‌های پاک از آب، باد و انرژی خورشیدی استوار ساخته است.

وی عنوان کرد: در بحث حفظ پوشش گیاهی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد کمااینکه خوشبختانه جلب مشارکت مردمی بعد از سال‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در استان یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی از ۸ هزار گونه کشوری وجود دارد که ۳۱۵ گونه آن دارویی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار