مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مورد پرداخت شهریه در مدارس با اشاره به اینکه بر اساس قانون آموزش دانش‌آموزان در مدارس دولتی رایگان است، گفت: مدیران اجازه ندارند کسی را ملزم به پرداخت شهریه کنند و فقط در مدارس دولتی هزینه بیمه و کتاب دریافت می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 23 September 2018
محمد پورداود با تأکید بر اینکه سال گذشته ۳۸.۵ درصد از دانش‌آموزان به شاخه فحک هدایت شدند که بالاتر از رنج کشوری بود، بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۴۰ درصد هم برسد.

به گزارش تسنیم ، پورداود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در دوره دولتی امسال در مدارس به تحصیل می‌پردازند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی و ۱۰۸ هزار نفر در دوره متوسطه مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: امروز ۲۹ هزار نوآموز در سطح استان در برنامه‌ای تحت عنوان "شورحسینی، غنچه‌ها" در مدارس حاضر شدند.

پورداود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش امسال ۴ رویکرد اصلی برای برنامه‌ها دارد، عنوان کرد: سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معلمان که سه مرکز در مرکز، شمال و جنوب استان برای این اقدام راه‌اندازی می‌شود، انتصاب و انتخاب مدیران براساس مصاحبه علمی و آزمونی، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی و مدرسه محوری چهار رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد در برنامه‌ای با عنوان"بوم" برنامه‌ریزی ویژه مدارس را اجرایی کند که هدف از اجرای این برنامه ظهور و بروز خلاقیت دانش‌آموزان است.

پورداود با تأکید بر اینکه با اجرای برنامه بوم در مدارس دانش‌آموزان ۲ ساعت در هفته در اختیار خودشان هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان تعیین می‌کنند که در این دو ساعت چه کاری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش اقدامات خوبی را در آغاز سال تحصیلی برای معلمان در نظر گرفته است، گفت: یکی از اقدامات مهم ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس است که به دست هیأت دولت نیز رسیده و در حال حاضر در حال چکش کاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از نمایندگان استدعا داریم که لایحه را تصویب کنند، تأکید کرد: با تصویب این لایحه معلمان به پنج گروه و طبقه رتبه‌بندی می‌شوند.

پورداوود با بیان اینکه اتفاقی که در چند روز اخیر افتاد پاداش پایان خدمت همکاران در سطح کشور و استان پرداخت شد، ابراز کرد: دستورالعمل ساماندهی مدرسه محور دریافت و اقدامات لازم در این راستا نیز انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه در چهار سال آینده وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است، بیان کرد: امسال ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزشی در کل کشور بازنشسته می‌شوند که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل دانشگاه فرهنگیان ۴۰ هزار دانشجو معلم را پذیرش می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه در همدان مشکل کمبود نیروی انسانی چندانی نداریم، اعلام کرد: امسال با توجه به اینکه استقرار پایه دوازدهم بخشی از نیرو‌های مازاد جبران می‌شود.

پورداوود با بیان اینکه بر اساس آمار ثبت احوال تنها یک درصد از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند، مطرح کرد: ۹۹ درصد دانش‌آموزان پوشش تحصیلی داده شدند که این یک درصد مربوط به کودکان کار است. 

وی با تأکید بر اینکه در مدارس تعداد دانش‌آموزان هر کلاس بر اساس استاندارد باید بین ۲۲ تا ۲۵ نفر باشد، اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد که تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس از حد استاندارد بگذرد و قطعاً برای رسیدن به اهداف باید کیفیت را مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه برای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک واحد آموزشی داشته باشیم، گفت: متأسفانه در برخی از مناطق و شهرک‌ها مشکل فضای آموزشی داریم.

وی با بیان اینکه همه دریافت‌ها در مدارس در نهایت برای مدرسه و برنامه‌های غیردرسی و فوق‌برنامه هزینه می‌شود، عنوان کرد: خانواده‌هایی که معترض هستند می‌توانند برای بررسی مشکل خود به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه سال گذشته ۳۸.۵ درصد از دانش‌آموزان به شاخه فحک هدایت شدند که بالاتر از رنج کشوری بود، بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۴۰ درصد هم برسد. 

پورداود با اشاره به اینکه در طرح نماد"نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان" بر اساس پژوهش‌های علمی و محرمانه دانش‌آموزانی که در معرض خطر هستند مورد بررسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: مشکلات دانش‌آموزان در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا با آسیب وارد جامعه نشود.

وی با بیان اینکه باید تاب‌آوری اجتماع را بالا ببریم و این کار به تنهایی به عهده آموزش و پرورش نیست بلکه شخصیت کودکان از یک تا پنج سالگی و در خانواده شکل می‌گیرد و خانواده‌ها بهترین بستر آموزشی و تربیتی هستند، گفت: باید خانواده، اجتماع و نهاد‌های فرهنگی دست به دست هم دهند تا بتوانیم دانش‌آموزانی خدا باور تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان همدان در مورد نتایج کنکور امسال با تأکید بر اینکه از نتایج کنکور راضی نیستم، ابراز کرد: هرچند که در استان رتبه‌های دو رقمی نظیر ۱۰ و ۱۱ داشتیم، اما باید بتوانیم به رتبه‌های خوب برتر برسیم چرا که استان همدان با وجود مشاهیر و علمای بزرگ شایسته برترین‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار