فرماندار شهرستان نهاوندگفت: معلمان و فرهنگیان متعهدی که در دوران جنگ تحمیلی با لبیک گفتن به ندای رهبر و پیشوای خود به سمت جبهه‌ها شتافتند برای دانش‌آموزان خود بهترین الگو شدند و درس استقامت و شهادت را به آنان آموختند.
کد خبر: ۶۵۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 23 September 2018
زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین در روستای محروم شهرستان نهاوند و در آموزشگاه امید تازناب تاف با ۲۸ دانش‌آموز در ۶ پایه سالتحصیلی ۹۸-۹۷ را با ۲ آموزگار آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، مراد ناصری در این آئین با اشاره به اینکه حمله تروریستی دشمنان قسم‌خورده نظام در اهواز، این نظام را بیمه کرد، گفت: بهروزی و پیشرفت یک ملت در سایه علم و دانش محقق می‌شود و نخستین محیطی که فرزندان ما در آن با جامعه آشنا می‌شوند، محیط آموزشی مدرسه است.

ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین اهداف خود را بر پرورش نسلی پویا، نقاد و مطابق با تعلیمات دینی استوار ساخته است، اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی دانش‌آموزان این آب و خاک یکی پس از دیگری از مدارس که سنگر ایثار و شجاعت بود، به سمت جبهه‌های نبرد شتافتند.

ناصری با تأکید بر نقش مهم خانواده‌ها در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان گفت: به یقین فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی نظام آموزشی بدون مساعدت و همفکری والدین دانش‌آموزان، به صورت مطلوب اجرا نمی‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نیز بیان کرد: ستاد پروژه مهر شهرستان نهاوند از ابتدای تعطیلات تابستان با برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌های خود را در راستای برگزاری سالتحصیلی جدید آغاز کرده است.

غلامی افزود: آموزش و پرورش با دارابودن بالاترین جامعه آماری زیرمجموعه و عهده‌دار بودن رسالت خطیر تربیت نسلی متعهد و آگاه برای اداره آینده جامعه در عرصه علم و دانش از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی گفت: آنچه در شرایط حساس کنونی ضروری است، این است که با تلاش برای ارتقای بیش از پیش سطح علمی و فرهنگی دانش‌آموزان در جبهه جنگ نرم به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان برخیزیم.

در ادامه مؤمنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند هم اعلام کرد: معاینه دندان و ترمیم و فیشور سیلندر به همراه جرم‌گیری و کشیدن دندان‌های عفونی دانش‌آموزان این آموزشگاه را با هماهنگی و معرفی آموزگاران مدرسه به صورت رایگان انجام خواهد داد.

در حاشیه برگزاری نمادین مراسم بازگشایی مدارس، با حضور مسئولان از کتاب پروژه مهر رونمایی شد. در این کتاب اقدامات و فعالیت‌های کارگروه‌های ۶ گانه پروژه مهر ۹۷، بازدید‌ها و فعالیت‌های تعدادی از مدارس گردآوری شده و به صورت منحصربفرد در استان همدان به چاپ رسیده است.

در پایان اقلامی به دانش‌آموزان این مدرسه به مناسبت آغاز سالتحصیلی جدید از طرف فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهاوند اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار