رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، نسل امروز و دیروز ما را بیدار و نست به حفظ استقلال کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی هوشیار می‌کند و هشت سال مقاومت شجاعانه ملت ایران نشان داد که با وجود تحمل فشار‌ها و سختی‌ها، می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد و پیروز شد.
کد خبر: ۶۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 24 September 2018
کامران گردان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان غیور و بی‌ادعای ایران زمین در جنگ تحمیلی است.

به‌گزارش ایسنا، گردان در مراسم آغاز سالتحصیلی جدید در مدارس ضمن تبریک آغاز سالتحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تقارن سالتحصیلی و هفته دفاع مقدس را باید حاوی پیام ایثار، مقاومت و نشان از عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه باید در راستای حفظ و ترویج فرهنگ و مناسبت‌هایی مثل هفته دفاع مقدس کوشید و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار‌ها قرار داد، افزود: امروز آسایش و آرامش کشور را مرهون ایثارگری و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان هستیم و باید قدردان این بزرگواران باشیم.

گردان با بیان اینکه سعادت و بهروزی یک ملت در سایه خرد و علم‌اندوزی است، اظهار کرد: توطئه و فشار‌هایی که استکبار جهانی علیه کشور ما وارد می‌کند، باید با بصیرت و علم‌آموزی با آن مقابله کرد.

وی به نقش مدیریت شهری در فرهنگسازی، علم و دانش اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری در این راستا در مباحث آموزش‌های شهروندی اقداماتی را انجام داده و در بحث آموزش‌های پسماند و جداسازی و تفکیک زباله را از مدارس آغاز کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا و توسعه‌یافته همه ما باید با مدیریت شهری مشارکت داشته و شهرداری را در تحقق اهدافش که مطالبه مردم است، کمک کنیم.

وی به تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: نیازمند ادامه تعامل مدیریت شهری با آموزش و پرورش هستیم و توسعه پایدار زمانی تحقق می‌یابد که مشارکت مردمی را در کنار مدیریت شهری داشته باشیم.

گردان با اشاره به اینکه تأکید شورا و شهرداری نظارت دقیق بر سرویس مدارس است، یادآور شد: سعی بر افزایش تعداد این سرویس‌هاست که از نظر امنیتی، نرخ کرایه و اجتماعی نظارت لازم را بر جابجایی دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حماسه هشت سال دفاع‌مقدس، گفته‌ها و ناگفته‌های فراوانی دارد، اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلیری‌های مردان و زنانی است که از کیان ملت ایران دفاع کرده و در برابر استکبار جهانی ایستادند.

وی عنوان کرد: اندیشه‌ها و ارزش‌های هشت سال دفاع‌مقدس نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید با تلاش و همدلی هم هر سال بیش از پیش در راستای تبیین افکار شهیدان بکوشیم.

گردان با بیان اینکه حفظ یاد شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است، تأکید کرد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌ها رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و امروز وظیفه ما حفظ آرمان‌های امام (ره) و شهدا است.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت بسیار مناسبی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و رخداد‌های این دوران برای نسل امروز بازگو شود تا نسل جوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سالتحصیلی جدید گفت: بدون شک آموزش و پرورش پایه و اساس موفقیت یک کشور محسوب می‌شود بنابراین کمک به آموزش و پرورش کمک به آینده مملکت است.

رضوان سلماسی اضافه کرد: آنچه در کشور اتفاق می‌افتد اساس آن آگاهی و آموزش است که امیدواریم دانش‌آموزان با تحصیل و علم‌آموزی آینده خوبی برای خود و جامعه رقم بزنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خوبی برای این افراد داشته باشیم آینده کشور را به آن‌ها بسپاریم.

وی با بیان اینکه نیاز بسیار وافری برای توجه به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان داریم، اظهار کرد: افرادی که در آینده قرار است مدارکی را اخذ کنند به واسطه این مدارک وارد بازار کار می‌شوند و آینده کشور را به‌دست می‌گیرند بر این اساس لازم است نگاه ویژه‌ای به این حوزه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار