رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: تا کنون ۹۸۰ خودرو‌های تاکسی و شخصی تحت پوشش سیستم مدیریت شهری قرار گرفته‌اند، قصد داریم این تعداد را به هزار و ۵۰۰ مورد خودرو برسانیم.
کد خبر: ۶۵۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 24 September 2018
کامران گردان با تأکید بر نظارت دقیق‌تر و بهتر بر سرویس‌دهی دانش‌آموزان گفت: خوشبختانه در این زمینه بسیاری از مشکلات با اقدامات شهرداری همدان با محوریت مهندسی ترافیکی برطرف شده است.

به گزارش ایسنا، گردان در همایش توجیهی و آموزشی رانندگان سرویس مدارس شهر همدان، اظهار کرد: این نشست‌های هم اندیشی می‌تواند شرایط موجود ترافیکی شهر را هر چه بهتر بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های مدارس یکی از ضروریات جامعه شهری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب آن و همچنین ارتقای فرهنگ رانندگی یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری است.

گردان از رانندگان سرویس مدارس درخواست کرد با رعایت اصول رانندگی و حداکثر احتیاط، امنیت رفت‌وآمد دانش‌آموزان را تسهیل دهند.

وی تصریح کرد: رانندگان شهری به عنوان سفیران فرهنگی جامعه باید مراقب رفتار‌های اجتماعی خود باشند چرا که در زمینه ماندگاری چند روزه گردشگران در شهرمان تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: برخورد رانندگان سرویس مدارس هم اهمیت زیادی دارد چرا که دانش‌آموزان نسل جدید با وجود بازیگوشی‌هایشان، باهوش و آگاه به مسائل روز هستند و تمام مباحث را در ذهن خود ثبت می‌کنند.

اعمال بسته‌های تشویقی برای رانندگان

گردان با بیان اینکه شهر همدان از لحاظ غنای فرهنگی، نظم و وضعیت مناسب شهری و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر مورد توجه جهان قرار گرفته است، عنوان کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و همچنین پایلوت شهر سبز پایدار از سوی مجمع جهانی شهر‌های اسلامی انتخاب شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مصوبات رانندگان شهری در صحن شورا با در نظر گرفتن شرایط جامعه لحاظ می‌شود، بر این نظر هستیم تا بسته‌های تشویقی برای آن‌ها اعمال شود.

وی اظهارکرد: در پایان سالتحصیلی جاری هم تعدادی از رانندگان نمونه سرویس مدارس شناسایی و معرفی خواهند شد تا الگو‌های مناسب در این زمینه شناخته شوند.

رانندگان سرویس مدراس الگوی رفتار‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز در ادامه گفت: با آغاز بازگشایی مدارس و تردد دانش‌آموزان شاهد افزایش سفر‌های ترافیکی در شهر خواهیم بود که دغدغه ایجاد امنیت این قشر از جامعه برای خانواده‌ها، مسئولان آموزش و پرورش و نیرو‌های امنیتی در ذهن خطور می‌کند.

سرهنگ علی فکری با اشاره به آمار تصادفات فوتی دانش‌آموزان در کشور، بیان کرد: خروجی تمامی مشکلات منجر به تصادفات، آرامش جامعه را به هم می‌ریزد که اصلاح این وضعیت، زمان‌بر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه عکس‌العمل رفتار‌های رانندگان بر مسائل اخلاقی، محور‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار خواهد گذاشت، افزود: رانندگان سرویس‌های مدراس هم باید الگوی رفتار‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان باشند و مسئولان مدارس هم ساعات تردد سرویس مدارس را به مانند یکی از ساعات دروس دانش آموزان ببینند.

فکری با تأکید بر اینکه مسائل فنی و ایمنی رانندگان را با پیگیری بیشتر بررسی خواهیم کرد، گفت: با احصای مشکلات سال گذشته بر این نظر هستیم تصادفات را به حداقل برسانیم و هر سال به سمت قانونمندتر شدن، پیش می‌رویم.

وی ابرازامیدواری کرد: با ارتقای فرهنگ رانندگی، به مرحله‌ای برسیم که نیازی به اعمال قانون نباشد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم رانندگان برتر سرویس مدارس شهر همدان تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار