مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و افزایش هزار دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان ملایر، بیش از هزار میز و صندلی تعمیر و آماده شده و کار‌های تعمیر و تجهیز، دیوارکشی، رنگ‌آمیزی و ایزوگام ۲۵ مدرسه پایان یافته است.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 23 September 2018
هادی سلگی با بیان اینکه ۲۴ هزار کتاب درسی بین دانش‌آموزان ملایری توزیع شده است، گفت: مراسم بازگشایی مدارس ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه اول مهرماه در دبیرستان نمونه عشقی‌فرد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلگی با اشاره به اینکه طرح هجرت در ۴ مدرسه با توجه به نیاز مناطق محروم و حاشیه‌شهر انجام شده است، ادامه داد: امسال برای ساماندهی نیروی انسانی نرم‌افزاری تهیه شده که امتیازات فضلی همکاران را با توجه به فرم امتیازبندی و اعمال ضرایب در آن ثبت می‌شود که برای سنوات آینده هم قابل استفاده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر یادآور شد: مراسم روز غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها در مدرسه کشاورز، مراسم روز شکوفه‌ها برای دانش‌‎آموزان پایه اول ابتدایی در آموزشگاه حاج رئیسی و مراسم روز جوانه‌ها ویژه پایه هفتم در دبیرستان دخترانه حاج فراهانی امروز ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۶۰ دانش‌آموز شهری و روستایی در طرح رویش شرکت کردند، گفت: وجود وقفه زمانی، تعطیلات تابستانی در آموزش دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان پایه اول، منجر به فراموشی بخشی از آموخته‌ها می‌شود.

سلگی با بیان اینکه طرح رویش با هدف فراهم کردن فرصتی برای یادگیری بیشتر در شهرستان اجرا شد، افزود: در این طرح، دانش‌آموزانی که پایه اول را سپری کرده‌اند و نیازمند به کسب آمادگی‌های بیشتر تحصیلی هستند، به عنوان گروه هدف قلمداد می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: معمولا دانش‌آموزانی در طرح شرکت داده می‌شوند که در مدارس محروم و حاشیه‌شهر زندگی می‌کنند و خانواده‌های آن‌ها شرایط لازم برای فراهم کردن زمینه آموزش‌های تکمیلی فرزندان خود را ندارند.

سلگی با اشاره به اینکه این طرح برای دومین سال در ملایر اجرا می‌شود که با استقبال والدین همراه شد، افزود: طرح رویش به مدت ۱۰ روز اجرا و قبل از اجرای طرح برای والدین جلسه توجیهی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مدارس شرکت‌کننده در این طرح ۲۲ مدرسه و تعداد کلاس‌های اول موجود در مدارس مورد نظر ۴۰ کلاس، تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح ۱۶۰ نفر و تعداد کلاس‌های تشکیل شده ۸ کلاس است.

وی اظهار کرد: شیوه‌نامه آماده شده طرح رویش، از سوی کارشناسان آموزش ابتدایی ملایر به همه مناطق استان ارسال شده و خواستار اجرای طرح در مناطق شدند همچنین طرح اجرا شده رویش در ملایر به عنوان طرح پیشنهادی به وزارتخانه ارسال شد و در صورت تصویب نهایی از سوی وزارتخانه به عنوان یک طرح وزارتی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در این طرح تأمین اعتبارات مالی لازم از جمله لوازم‌التحریر رایگان، تغذیه روزانه، جوایز برای همه دانش‌آموزان و همچنین کارت هدیه برای تقدیر از آموزگاران با کمک خیرین صورت گرفت.

سلگی در ادامه به دیدار با محسن مرادی، دوچرخه‌سوار مروج پیام وحدت اشاره کرد و با تجلیل از حرکت ارزشمند این دوچرخه‌سوار، وحدت و همبستگی ملی را عامل مهمی در پایداری نظام و پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: این حرکت ورزشی باز خورد خوبی در بین مردم دارد.

وی افزود: امروز ملت ایران با حفظ همبستگی و اتحاد به سمت آرمان‌های بلند خود حرکت می‌کند و این حرکت مردم را تشویق کرده که به مقوله وحدت بیشتر توجه کنند.

سلگی افزود: محسن مرادی، دوچرخه‌سوار خوزستانی، مروج پیام وحدت و همبستگی سفر ۵ هزار کیلومتری خود را از استان خوزستان آغاز کرده و پس از عبور از استان‌های فارس، کرمان، یزد، اصفهان، قم، البرز، قزوین، زنجان، کردستان و کرمانشاه و همدان به شهرستان ملایر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار