معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: به منظور رفع مشکلات دانشجویان واحدی به عنوان «ارتباط با خانواده» ایجاد شده که درصدد رفع مشکلات بین دانشجویان و خانواده‌هایشان است.
کد خبر: ۶۵۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 23 September 2018
همزمان با آغاز مهرماه و سالتحصیلی جدید، دانشجویان جدیدالورود باید بدون دغدغه وارد دانشگاه‌ها شده و تحصیل علم و دانش را آغاز کنند، اما متأسفانه چند سالیست دانشگاه مادر همدان با مشکل اسکان دانشجویان مواجه است هر چند به نظر می‌رسد امسال کمی اوضاع سامان یافته است.

به گزارش ایسنا، دانشجویان غیربومی با هزار امید و آرزو از دیار خود به شهری جدید و دانشگاهی قدم می‌گذارند که نام و آوازه‌ای دارد و تصور حضوری بی‌دغدغه را دارند بنابراین نباید هیچ کمبودی به ویژه خوابگاه دانشجویی این تصورشان را ضایع کند؛ بنابراین ایسنا در گفت‌وگویی با مسئولان این دانشگاه به عنوان بزرگترین نهادی که بیشترین تعداد جذب دانشجو را دارد، درصدد بیان مشکلات احتمالی در راه ثبت‌نام و خوابگاه‌های این دانشگاه است تا شاید گوشه‌ای از نگرانی و استرس خانواده‌های دانشجویان غیربومی را مرتفع سازد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: همکاران در حوزه آموزش و دانشجویی تمهیدات لازم را با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام دادند تا کمترین مشکل برای دانشجویان جدیدالورود پیش آید.

دکتر یعقوب محمدی‌فر با بیان اینکه نگاه ما این است که این دانشگاه مکانی آرام، امن و امیدبخش برای دانشجویان باشد تا خانواده‌ای آنان با خاطری آسوده دانشجویان را به دانشگاه بسپارند، اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه خوابگاه‌های دانشجویان دختر داشتیم که با اجاره ملکی مسکونی با گنجایش ۱۷۰ نفر در خیابان میرزاده عشقی شهر همدان، مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه مرتفع شده است.

وی درباره کمبود‌های احتمالی در حوزه مواد غذایی در دانشگاه نیز عنوان کرد: در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها در تهران این موضوع مطرح و مقرر شد دولت چهار کالای اساسی از جمله گوشت، مرغ، برنج و روغن را به دانشگاه‌ها کمک کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: با همت معاونت‌های دانشگاه، هیچ مشکلی در راستای آغاز سالتحصیلی دانشجویان ورودی و آغاز به کار دانشگاه در سالتحصیلی جدید وجود ندارد.

۱۸ خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان آماده است

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دانشگاه بوعلی در شرایط فعلی و با وجود مضیقه‌های مالی و اعتباری، مقدمات اسکان و تغذیه دانشجویان را فراهم کرده است.

دکتر اسدالله نقدی با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان در سطح کلان هیچ نگرانی نداشته باشند، تأکید کرد: تمامی پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سالتحصیلی جدید در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان داده خواهند شد به طوریکه ۱۶ بلوک خوابگاهی به همراه دو ساختمان اجاره‌ای آماده پذیرایی از ۳۷۰۰ دانشجو است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ افزون بر ۸ میلیارد تومان برای تعمیرات و نوسازی خوابگاه‌ها هزینه شده است، افزود: در تابستان با کار جهادی و شبانه‌روزی، تعداد قابل‌توجهی از خوابگاه‌ها از جمله بلوک ۱ بعثت، فرزانگان، حق‌گویان و معصومیه نوسازی و تجهیز شدند.

نقدی به اقدامات انجام شده در خوابگاه‌ها اشاره و بیان کرد: آماده‌سازی، نقاشی، تعمیر سیستم فاضلاب، موکت‌کشی، نقاشی، تعمیر محوطه و حیاط، نمای ساختمان، ایجاد بوفه و سالن مطالعه و برقراری سایت کامپیوتر نمونه‌ای از اقدامات انجام شده برای خوابگاه‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه به جز یکی دو خوابگاه در رتبه ۳ قرار دارد و نسبت به خوابگاه‌های دیگر دانشگاه‌ها وضعیت قابل‌قبولی داریم.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره ملاک واگذاری خوابگاه‌ها به دانشجویان گفت: با اطمینان‌خاطر اعلام می‌کنم چیزی به عنوان تبعیض در واگذاری خوابگاه‌ها و تسهیلات نداریم و اگر مطلع شویم حتما پیگیر خواهیم شد.

هیچ دانشجوی روزانه‌ای بدون خوابگاه نمی‌ماند

وی شرط واگذاری خوابگاه را غیربومی بودن اعلام و عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار دانشگاه بوعلی به دانشجویانی که تا فاصله مکانی زیر ۱۰۰ کیلومتر تا همدان هستند، خوابگاه می‌دهد و این در حالیست که در سال‌های قبل دانشجویان شهرستان‌های همدان خوابگاه داده نمی‌شد.

نقدی با بیان اینکه بیان کرد: تا کنون به ۹۰ درصد دانشجویان خوابگاه داده شده و ۱۰ درصد باقیمانده به علت کامل نبودن مراحل ثبت‌نام و عدم دریافت کارت دانشجویی اسکان نیافته‌اند که پس از تکمیل فرآینده ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به امور خوابگاه‎ها، اتاق‌های خود را در خوابگاه‌ها دریافت کنند.

وی تأکید کرد: البته دانشجویانی که فرآیند ثبت‌نامشان تکمیل نشده اسکان موقت یافته بودند و برخی هم به علت تعطیلات به شهرهایشان بازگشتند، اما هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نمانده است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا با اطمینان‌خاطر بیان کرد که امسال هیچ دانشجوی روزانه بوعلی بدون خوابگاه نخواهد ماند و گفت: تمام خوابگاه‌ها تحت نظارت کامل دانشگاه هستند و خانواده‌ها از این بابت خیالشان راحت باشد.

وی افزود: مجموعه کارکنان دانشگاه و مدیران دانشجویی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در شرایط مطلوب و قابل‌قبول تحصیل کنند که این تأکید و التزام دانشگاه از مسئولیت خانواده‌ها کم نمی‌کند و آن‌ها باید در جریان زندگی و تحصیلی دانشجویان خود باشند.

نقدی درباره تغذیه دانشجویان نیز گفت: از روز نخست ورود دانشجویان غذاخوری دانشگاه دایر و حتی خانواده‌های همراه دانشجویان در مسجد دانشگاه اسکان و به آن‌ها غذا داده شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار خصوصی برای سلف دانشگاه درنظر گرفته شده و برای تأمین اقلام مورد نیاز غذاخوری پیگیری‌هایی در سطح ملی و استانی انجام شده است که امیدواریم با مساعدت سازمان‌های مربوطه همچون جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و پشتیبانی امور دام مشکل حادی در این مورد اتفاق نیفتد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره خوابگاه‌های خصوصی نیز بیان کرد: براساس فهرست خوابگاه‌های دارای مجوز سال قبل، ۲۵ خوابگاه خصوصی وجود دارد که دانشگاه بوعلی و اماکن ناجا بر روند فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

۹ خوابگاه خصوصی در معرض سلب مجوز

وی افزود: در مهر امسال در خوابگاه‌هایی که تذکرات دانشگاه را رعایت کردند، پایشی انجام شد و از ۲۵ خوابگاه، به تعدادی تذکراتی دادیم به طوریکه ۱۶ خوابگاه واجد شرایط فعالیت بوده و به ۹ خوابگاه اخطار داده شده است که درصورت برطرف نشدن مجوز آن‌ها سلب خواهد شد.

نقدی عنوان کرد: وجود ایرادات و مشکلات در خوابگاه‌های خصوصی امری طبیعی است و کسی منکر آن نیست، اما نماینده ناجا، اماکن و کارشناسان دانشگاه به صورت دوره‌ای از آن‌ها بازدید خواهند کرد.

وی تأکید کرد: میزان اجاره دریافتی از دانشجویان براساس رتبه‌بندی دبیرخانه دانشگاه و تعداد نفرات حاضر در اتاق است که باید در معرض دید دانشجویان باشد و خوابگاه‌داران باید براساس نرخ مصوب اجاره دریافت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: دانشجویان باید تخلفات موجود در خوابگاه‌های خصوصی را به دبیرخانه دانشگاه اعلام کنند تا ترتیب اثر داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار