نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عبور از شرایط کنونی نیازمند وحدت و تلاش همه جانبه ملت و کارگزاران نظام است، گفت: همه دستگاه‌ها و قوای سه گانه برای کنترل نوسانات اقتصادی و بازار سرمایه در تلاش هستند و باید با تداوم تدابیر پیشگیرانه آمادگی لازم برای این گونه تکانه‌های اقتصادی را ارتقاء بخشیم.
کد خبر: ۶۵۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 23 September 2018
محمد کاظمی گفت: دولت ایالات متحده با نقض تعهدات و پیمان اثبات کرده است به قانون جنگل عمل می‌کند.

به گزارش ایسنا، کاظمی با بیان اینکه ملت ایران در مقطع کنونی در برابر یزیدیان دوران و استکبار جهانی ایستاده اند، تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ملت ایران را استمرار جور و ظلم دستگاه پیمان شکن یزیدیان زمانه توصیف کرد.

وی رفتار‌های دیوانه وار رئیس جمهور ایالات متحده را برخاسته از خوی سلطه جو و جنگ طلب او دانست که با اعمال ظالمانه‌ترین تحریم‌ها به دنبال شکستن مقاومت ملت بزرگ ایران است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عبور مقتدرانه ملت ایران از گردنه‌های صعب العبور تاریخی، دوران دفاع مقدس را پشتوانه‌ای محکم برای گذر از شرایط فعلی عنوان کرد.

کاظمی خروج ایالات متحده از برجام را مصداق عینی عهدشکنی‌های استکبار برشمرد و ادعای حمایت از حقوق بشر دولتمردان آمریکا را تنها صحنه سازی برای پیشبرد اهداف حیوانی و خصمانه ایالات متحده دانست.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش به تدابیر اتخاذ شده توسط سران سه قوه برای رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و لزوم اجرای فرامین مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی کنونی را ضروری دانست.

کاظمی با تبیین ریشه‌های قیام امام حسین (ع) به مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان کشور اشاره کرد و اساس دشمنی جهان سلطه با ایران را اعتقاد مردم ایران به ارزش‌هایی مانند استقلال و آزادگی و عزت دانست.

وی رفتار‌های ددمنشانه و ضداخلاقی ایالات متحده در برابر ملت ایران را نشانه کینه ورزی‌های تاریخی دشمنان ایران اسلامی دانست و خروج رئیس جمهور بی خرد ایالات متحده از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را عل تاصلی بی اعتمادی دولت و مردم ایران به آمریکا عنوان کرد.

طرح شکایت جمهوری اسلامی از ایالات متحده در دیوان لاهه

عضو ارشد فراکسیون امید با اشاره به طرح شکایت جمهوری اسلامی از ایالات متحده در دیوان لاهه از تلاش همه جانبه مسئولین برای دفاع از حقوق ملت ایران خبر داد و بهره گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی و تعاملات بین المللی را جمله ابزار‌های موثر برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های کنونی اعلام کرد.

کاظمی با تأکید بر اینکه بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای عبور از مشکلات کشور ضروری است، گفت: همراهی و همدلی همه سلایق سیاسی برای عبور از مشکلات کنونی امری لازم و حیاتی بوده و از سوی دیگر اختلاف افکنی‌ها و بی تدبیری‌های عده‌ای اسباب تحمیل فشار و هزینه بر زندگی و معیشت مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دو سال اخیر با وجود محدودیت‌های بودجه ذیل تعامل با مدیران ارشد دولت و وزرا اعتبارات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف جذب شده است، افزود: کاهش درآمد‌های نفتی و نوسانات بازار ارز و سرمایه دلیل اصلی محدودیت‌های کنونی دولت در تامین اعتبارات عمرانی به ویژه در مناطق روستایی است.

کاظمی ادامه داد: اخذ ۲ میلیارد تومان قیر و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و عمران روستا‌های شهرستان ملایر در روز‌های اخیر ماحصل پیگیری‌های صورت گرفته است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اینکه ثبت جهانی انگور ملایر در مراحل پایانی خود است، از تشکیل ۵ کمیته فعال جهت فراهم ساختن مقدمات این تحول مهم در ملایر خبر داد و ابراز امیدواری کرد: پس از بازدید کارشناسان و نمایندگان فائو از تاکستان‌های هدف ملایر، بعد از ثبت ملی منبت ملایر، انگور ملایر نیز به جایگاه خود در عرصه جهانی دست پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس بر ضرورت فراهم کردن سایر زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد ارزش افزوده و فرآوری محصول در حوزه تولید انگور ملایر تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی گسترده روستاها، آسفالت ریزی و توسعه محور‌های ارتباطی روستایی، توجه ویژه به پیاده سازی روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری، رفع مشکلات مربوط به آب شرب مناطق روستایی و... از جمله اقدامات صورت گرفته در عرصه عمران روستاهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار