ئیس کمیته محیط زیست انجمن گردشگری ورزشی کشور گفت: پویش «نذر پاکیزگی» همه ساله با حضور فعالان عضو سمن‌های محیط زیست همدان و همکاری شهرداری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 19 September 2018
پویش «نذر پاکیزگی» در راستای جمع آوری زباله در مراسم‌های مذهبی تاسوعا و عاشورای حسینی، به همت تشکل رفتگران طبیعت و با همکاری شهرداری همدان کلید خورد.

به گزارش ایرنا، زهرا طهماسبی افزود: در همین راستا ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف که در سطح معابر و خیابان‌ها به ویژه اطراف موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی ریخته می‌شود، توسط فعالان این پویش جمع آوری می‌شوند.

عضو هیات مدیره تشکل رفتگران طبیعت همدان اضافه کرد: پویش نذر پاکیزگی توسط فعالان حوزه محیط زیست از هم اکنون فعال شده است تا آحاد مردم بتوانند در این امر خیر و زیست محیطی همکاری کنند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر نیز اقدام‌های فعالانه را در جمع آوری ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف در سطح شهر داشته ایم، اما در تاسوعا و عاشورای حسینی حضور چشمگیر در مسیر‌های عزاداری و تردد هیات‌های مذهبی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: پیش از شروع ایام سوگواری محرم نیز با هماهنگی صورت گرفته از حدود ۸۰۰ هیات مذهبی همدان درخواست شد تا از ظروف و سفره‌های بکبار مصرف استفاده نشود.

این عضو تشکل رفتگران طبیعت افزود: همچنین قرار شد مسئول سازمان پیاده راه شهرداری در قبال دریافت ظروف یکبار مصرفی که هیات‌های مذهبی جمع آوری می‌کنند، لیوان‌های شیشه‌ای یا کیسه‌های پارچه‌ای به عنوان تشویق تحویل دهد.

وی اظهار داشت: سال گذشته یکصد فعال محیط زیستی در این برنامه شرکت داشتند و امسال با فعالیت چشمگیر صورت گرفته پیش بینی می‌شود یک هزار تن از دوستداران محیط زیست در این پویش مشارکت کنند.

کمیته محیط زیست انجمن گردشگری ورزشی کشور با مشارکت سمن‌های محیط زیست و همکاری شهرداری همدان متولی این برنامه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار