رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه خواستار جلوگیری صادرات سیب زمینی از عراق شدیم، گفت: البته مخالف صادرات سیب زمینی نیستیم، اما تقاضا کردیم این صادرات از مرز عراق صورت نگیرد بلکه از سایر مجاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صورت گیرد.
کد خبر: ۶۵۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 19 September 2018
حمیدرضا متین گفت: در هفته دو نوبت گوشت قرمز گرم و هر روز گوشت یخی به بازار تزریق می‌شود که قیمت گوشت یخی ۲۹ هزار تومان و گوشت گرم ۴۲ هزار تومان است.

به گزارش فارس، متین درباره افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: صادرات دام ممنوع است و ممکن است از شهر‌های مرزی قاچاق شود، اما برای تعادل بازار گوشت قرمز به صورت منجمد و گرم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو روز در هفته گوشت گرم و هر روز دو تا سه تن نیز گوشت یخی توزیع می‌شود، افزود: در حال حاضر گوشت یخی برزیل با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود و ۲۹ هزار تومان به ازای هر کیلو در چهار فروشگاه شهر همدان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ظرفیت توزیع گوشت قرمز افزایش یافته است، تصریح کرد: گوشت گرم نیز از ۳۸ هزار و ۵۰۰ تا ۴۲ هزار تومان در سطح شهر توزیع می‌شود تا بازار به تعادل برسد.

وی با اشاره به اینکه بازار آرام شده است، ادامه داد: هیچ فروشگاه و واحد صنفی اجازه فروش گوشت یخی آزاد ندارد و اگر گوشت یخی با قیمتی بیش از نرخ دولتی توزیع شود از مبادی غیر قانونی وارد بازار شده است.

نیاز هیأت‌های عزاداری تأمین شده است

متین با بیان اینکه هر سال نامه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاروزی برای تأمین اقلام مورد نیاز ایام عزاداری ارسال می‌شود، اظهار کرد: ۱۹ شهریورماه سال جاری نیز این نامه به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد، اما تاکنون هیچ رقمی از پنج کالای مورد نیاز این ایام به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی نشده است با این وجود که میزان نیاز کل کشور مشخص شده است.

وی تأکید کرد: با این وجود ما منتظر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی نماندیم و تمهیداتی به ویژه در حوزه روغن نباتی اندیشیده شد و امروز بازار از منظر روغن نباتی اشباع شده است.

متین با بیان اینکه روغن نباتی جامد با بسته‌بندی حلبی در بازار کاهش یافته است، افزود: روغن حلبی به دلیلی تعطیلی دو کارخانه اطلس و جهان با کمبود مواجه شده و بسته‌بندی فلزی هم کمیاب شده و قیمت آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه گذشته ۵۰ تن و دوشنبه ۴۰ تن روغن نباتی مایع به بازار تزریق شد، تصریح کرد: دیروز نیز ۵۰ تن روغن نباتی مایع توزیع شد و هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی نیز هر میزان که روغن نیاز دارند، می‌توانند از کارخانه تهیه کنند، ادامه داد: برنج مرغوب هندی نیز با قیمت ۶ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار وجود دارد که هیأت‌ها می‌توانند تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز خبری از برنج سهمیه نذورات که با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، نیست و حتی یک کیسه هم اختصاص نیافته است.

متین با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه انبار احتکاری عمده در استان همدان وجود ندارد، گفت: البته انبار خیلی شاخصی نیز وجود نداشت و کالا‌های کشف شده توزیع شد.

وی افزود: در صورت ادامه روند کنونی ظرف یک ماه آینده قیمت سیب‌زمینی به ازای هر کیلو ۵ هزار تومان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار