یک کارشناس فرهنگی در همدان گفت: متأسفانه آسیب‌شناسی در محرم ضعیف است و می‌توان شاهد حضور کمرنگ مردم در این ایام باشیم.
کد خبر: ۶۵۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 19 September 2018
دکتر سید محمد معصومی با بیان اینکه آسیب‌شناسی در محرم باید به‌گونه‌ای باشد تا بتواند مردم را جذب کند، گفت: متأسفانه آسیب‌شناسی در محرم ضعیف است و می‌توان شاهد حضور کمرنگ مردم در این ایام باشیم. 

به گزارش ایسنا، دکتر معصومی با اشاره به وجود تعداد محدودی از مداحان که در حال استفاده از اشعار سطح پایین، موسیقی‌های بی‌کیفیت و یا تقلید از برخی خوانندگان در ایام حسینی و وصف امام حسین (ع) هستند، بیان کرد: این اقلیت گروهی از جوانان هستند که به دنبال جذب مخاطب در راه نامناسبی گام گذاشته‌اند.

وی در این‌باره اضافه کرد: گروهی دیگر نیز در جامعه به دنبال پیروی از اهداف نادرست خود مانند کمرنگ کردن حضور مردم در این مجالس، آگاهانه اقدام به ساخت نوحه‌هایی با اشعار و موسیقی نامناسب و یا تقلیدی می‌کنند و باید با این دسته از افراد به‌طور جدی برخورد و آن‌ها را ممنوع‌الکار کرد.

معصومی با اشاره به بحرانی نبودن شرایط مداحان در جامعه تأکید کرد: می‌توان با جوانانی که ناخواسته دست به ساخت نوحه‌های بی‌کیفیت می‌زنند، ارتباط خوبی برقرار کرد و با مهربانی راه مناسب را نشانشان داد تا به بهترین شکل این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مداحان مشغول تولید آثار با کیفیت هستند، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای با بزرگنمایی ایرادات مداحان قصد کوبیدن جامعه مداحان و کاهش حضور مردم در مراسم حسینی را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار