مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به شناسایی ۸۰ کودک کار در همدان، گفت: در «طرح مهرانه» که فردا سه شنبه برگزار می‌شود، با اهدای بسته‌های کمک تحصیلی شامل نوشت افزار، پوشاک و لوازم بهداشتی از کودکان کار حمایت می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 19 September 2018
حمیدرضا الوند گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سه هزار دانش آموز که زیر پوشش سازمان بهزیستی استان هستند از خدمات و کمک‌های مالی سازمان بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، الوند افزود: در بخش توانبخشی یکهزار و ۱۵۷ دانش آموز معلول زیر پوشش داریم که ماهیانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون ریال کمک نقدی از بهزیستی دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در امور اجتماعی نیز بیش از یکهزار و ۳۰۰ دانش آموز تحت پوشش بهزیستی هستند که سالیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال کمک نقدی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان کار در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، تاکید کرد: برای تامین کمک هزینه آغاز سال تحصیلی جدید به هر کودک کار مبلغ سه میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه ۳۰۰ مهد کودک در استان فعال است، افزود: از این تعداد ۱۷۱ مهد کودک شهری و ۱۲۸ مهد کودک روستایی هستند.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار کودک در مهد کودک‌های استان آموزش می‌بینند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۰ نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

الوند با اشاره به اینکه کودکان مهد کودک‌های روستایی و حاشیه شهر زیر حمایت بیشتری قرار می‌گیرند، افزود: طرح حمایت یارانه‌ای از این کودکان با پرداخت ماهانه ۴۰۰ هزار ریال تا سقف ۱۰ ماه انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مهد‌های کودک مناطق محروم هر روز یک وعده غذای گرم توزیع می‌شود.

گفتنی است، استان همدان دارای حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره‌مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار