صادرات هفت قلم کالا عبارتند از: انواع دفترچه مشق و حسابداری، شکر خام و شکر سفید، جوال و کیسه برای بسته‌بندی، انواع پودر‌های مشتقات شیر و آب پنیر، کازئین، انواع لاستیک سبک و سنگین و مرغ زنده و گوشت مرغ ممنوع شد.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 16 September 2018
صادرات هفت قلم کالا در راستای تنظیم بازار داخلی ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر اقتصاد ایران در پی برخی مشکلات که جرقه آن با خروج آمریکا از برجام زده شد، با معضلاتی روبرو شد و نوسانات شدید نرخ ارز تجارت ایران را با سایر کشور‌ها به ویژه کشور‌های اروپایی با چالش‌هایی روبرو کرد.

به همین جهت علاوه بر بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه برخی کالا‌ها و دپو شدن کالا‌های برخی واردکنندگان به دلایل مختلف از جمله مشکلات ارزی، فضایی در ایران به وجود آمد که مردم را درخصوص تامین کالا‌های اساسی موردنیاز کشورمان هراسان کرد.

این در حالی است که حسن روحانی بار‌ها تاکید کرده که مشکلی از بابت تامین کالا‌های اساسی و ضروری ایران وجود ندارد و گمرک ایران نیز برای تسهیل ترخیص این کالا‌ها شرایط ویژه‌ای را برای واردکنندگان در نظر گرفته است.

طبیعی است که با افزایش نرخ ارز، تمایل تولیدکنندگان به صادرات افزایش یافته و ممکن است به جای تامین نیاز داخل اقدام به صادرات کالا‌های خود کنند و در همین مواقع است که ستاد تنظیم بازار داخلی از ابزار‌های موجود خود برای جلوگیری از این موضوع استفاده خواهد کرد.

به این ترتیب و در همین راستا صادرات هفت قلم کالای موردنیاز کشور، در جهت تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت‌های بی‌رویه ممنوع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ نامه‌ای به گمرک ایران صادرات این هفت قلم کالا را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار