مدیر حوزه علمیه همدان در رابطه با عدم توانایی مردم در ادای دین و نذورات خود گفت: بسیاری از مردم برای نذر خود صیغه ادا خوانده‌اند که هر ساله ملزم به ادای دین خود می‌شوند، اما با توجه به شرایط اقتصادی بد اگر توانایی و قدرت ادای دین خود را نداشته باشند و در صورت ادای دین خانواده‌شان در مضیقه قرار گیرند، می‌توانند نذر خود را انجام ندهند و عدم ادای دین در این صورت مشکلی نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 18 September 2018
آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه ادای دین و نذورات در صورت خواندن صیغه واجب است و عدم ادای آن از نظر شرعی مشکل دارد، گفت: با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی بدی که مردم با آن مواجه شده‌اند، بسیاری در ادای نذر خود به مشکل برخورده و توانایی و قدرت ادای دین خود را ندارند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله  موسوی‌اصفهانی تصریح کرد: مسائل مربوط به ادای دین فتوای مشترکی ندارد و مردم باید برای حل مشکل و مسأله به مقلد خود مراجعه کنند.

مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در استان همدان نیز در این‌باره گفت: اگر فردی برای دین خود صیغه ادا نخوانده باشد در تبدیل یا ادای دین خود محدودیتی ندارد و می‌تواند آزادانه عمل کند و دینش را تبدیل کند.

حجت‌الاسلام ناصر نقوی با بیان اینکه اصول ادای دین صلاحیت و توانایی پرداخت و ادای آن است، افزود: با توجه به اینکه امسال مردم با شرایط بد اقتصادی مواجه شده‌اند اگر نتوانند دین خود را ادا کنند از لحاظ شرعی مشکلی ندارد چرا که اصول ادای دین با نظر به صلاحیت و توانایی پرداخت و ادای آن است.

وی در پایان توصیه کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت امکان و در حد توانایی خود حال و هوای معنوی خود را حفظ کنند و در ادای نذورات خود کوتاهی نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار