معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برنامه «یک روز با هنرستان من» روز دوشنبه ۲۶ شهریور در تمامی هنرستان‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 16 September 2018
عباس احمدی مقیم گفت: امسال بیش از ۶ هزار ۵۰۰ دانش آموز مقطع دهم، در هنرستان‌های استان ثبت نام کرده اند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، احمدی مقیم با بیان اینکه ۶۰ درصد این تعداد را پسران و ۴۰ درصد را دختران تشکیل می‌دهند، افزود: در سال تحصیلی جدید استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزایش یافت به صورتی که در همان روز‌های نخست ظرفیت خیلی از کلاس‌ها تکمیل شد.

وی ادامه داد: مراجعه برای ثبت نام در هنرستان‌ها هنوز ادامه دارد و به دنبال این هستیم تا با فراهم شدن شرایط، ظرفیت‌های این بخش را افزایش دهیم.

احمدی مقیم با اشاره به اینکه توسعه آموزش مهارت محور، از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است، افزود: امسال همدان رتبه سوم کشور، در توسعه آموزش‌های مهارتی هنرستان‌ها را کسب کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اولیای هنرجویان نیز در این برنامه شرکت می‌کنند، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی هنرجویان و خانواده‌ها با آینده شغلی، تحصیلی، محتوای تحصیلی و نحوه ارزشیابی تحصیلی است. 

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این برنامه کتاب‌های درسی هنر آموزان نیز توزیع می‌شود، گفت: بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب ویژه هنرجویان فنی حرفه‌ای و کار دانش تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

عباس احمدی مقیم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۵ رشته فنی حرفه‌ای و ۶۲ رشته کار و دانش در هنرستان‌های همدان تدریس و آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش آموزان در رشته‌های فنی تحصیل کنند، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد هنرجویانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در بازار کار موفق‌تر از دانش آموختگان سایر رشته‌ها هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امکانات برخی از رشته‌های فعال در هنرستان‌های استان کافی نیست و از طریق برون سپاری و همکاری با ادارات، کلاس‌های کارگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۱۳ هزار هنرجوی پایه دهم و یازدهم استان همدان در ۱۶۰ هنرستان با ۸۰۰ کارگاه تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار