معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان افزایش ۱۳ درصدی وحوش در مناطق حفاظت شده همدان را نشات گرفته از کاهش شکار و صید بی رویه، افزایش حفاظت و حراست محیط بانان، فراهم بودن امنیت و در نهایت غذا و آب مورد نیاز برای زیست حیوانات دانست.
کد خبر: ۶۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 16 September 2018
مهدی صفی خانی گفت: نتایج سرشماری وحوش گویای افزایش ۱۳ درصدی گونه‌های شاخص در مناطق حفاظت شده این استان است.

به گزارش ایرنا، صفی خانی بابیان کرد: سرشماری وحوش با حضور تیم‌هایی متشکل از محیط بانان بومی منطقه، سمن‌ها و فعالان زیست محیطی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این سرشماری در مناطق ملوسان نهاوند، نشر همدان، خانگرمز تویسرکان، لشگردر و گلپرآباد ملایر و آلمابلاغ اسدآباد انجام شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان افزود: این سرشماری با هدف رصد گونه‌های شاخص استان شامل کل و بز و قوچ و میش صورت گرفت، اما در حاشیه آن دیگر گونه‌ها نیز پایش شدند.

وی ادامه داد: گونه‌های جانوری به ویژه علف خواران وابستگی شدید به شرایط اقلیمی و طبیعی منطقه دارند و در صورت احساس ناامنی بلافاصله منطقه را ترک می‌کنند.

همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۱ منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی و چهارگونه ۲ زیست در این استان شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار