مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: پروژه موزه هنر‌های معاصر در حال انجام است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه جزء پروژه‌های ملی است که که محدودیت منابع دارد و هرچه زودتر دولت پول تزریق کند، سریع‌تر تمام می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 15 September 2018
علیرضا درویش‌نژاد اعلام آمادگی کرد با همکاری نهادهایی، چون شهرداری و شورای شهر پروژه‌های فرهنگی متوقف شده و در دست اقدام شهر همدان را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایسنا، درویش‌نژاداز تلاش برای واگذاری سالن سینمایی شهید آوینی شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: سرمایه‌گذار این کار پیدا شده و در حال طی کردن فرآیند قانونی این کار هستیم و طی روز‌های آینده در کار گروه ویژه خود به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه بستر را برای استفاده از سینما آماده کرده‌ایم، اما مردم از سینما استقبال نمی‌کنند، افزود: علت عدم این استقبال وجود تکنولوژی فضای مجازی است که باعث شده تا مردم در خانه‌های خود به تماشای فیلم‌ها بنشینند و به سینما‌ها نیایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه از دیگر دلایل عدم استقبال مردم از سینما بحث معیشتی و بحث عدم وقت گذاشتن مردم برای سینما است، خاطرنشان کرد: آماده انجام درخواست‌های مردم در حد توان خود هستیم و مردم هم به ما برای انجام کار‌ها طرح و پیشنهاد دهند.

وی درباره رابطه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دیگر نهاد‌های فرهنگی و به ویژه حوزه هنری گفت: هیچ مشکلی با هیچ دستگاهی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی نداریم و آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه‌های دیگر و همچنین کمک به این دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف را داریم.

درویش‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری با حوزه هنری در زمینه تبلیغات و استفاده حوزه هنری از محل‌های تبلیغات محیطی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: آماده انجام هر کاری که حوزه هنری از ارشاد بخواهد و در حوزه ما باشد، هستیم.

وی درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی مختلف بعد از ورودش به ارشاد نیز گفت: دیدگاه بنده این است که باید فضای شادی و نشاط مردم در چارچوب قوانین اسلامی زیاد شود.

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه در حال مطالعه پرونده پروژه تالار بزرگ شهر همدان از نظر مقدار هزینه‌ها و سایر موارد هستیم، یادآور شد: این پروژه جزء مواردی است که در سفر آینده وزیر برای تفاهم‌نامه اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این پروژه ۱۰۰ درصد دولتی است و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از گرفتن بودجه برای این پروژه خبر داده است و مبلغی هم باید از وزارتخانه بگیریم تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف را به تشکل‌های صنفی واگذار کره‌ایم و ارشاد وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را دارد، گفت: بعد از پایان جشنواره‌ها، جلسات بررسی نقاط ضعف و قدرت برگزار می‌شود، اما ارشاد دخالت اجرایی مستقیم ندارد و فقط تذکر می‌دهد.

درویش‌نژاد درباره وضعیت سالن‌های سینمایی شهرستان‌ها اظهار کرد: وزارت ارشاد سالن‌ها را نمی‌سازد، اما سالن‌های موجود را تجهیز می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت مجوز ساخت سالن سینما را نمی‌دهد، ادامه داد: طبق قانون بخش خصوصی باید برای ساخت سالن سینمایی اقدام کند و ارشاد فقط نقش حمایتی دارد.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر کاری که از دست ارشاد بر می‌آید تجهیز و نوسازی سالن‌های موجود است، افزود: تجهیز و بازسازی سالن‌های سینمایی شروع شده و در شهر اسد آباد هم در حال انجام است و در ادامه دیگر شهر‌ها مانند تویسرکان و نهاوند نیز تجهیز و نوسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا تمرکززدایی در حوزه اداری و فعالیت‌ها درارشاد صورت گیرد، افزود: به مدیران شهرستان‌ها تفویض اختیار کرده‌ایم تا خود بر اساس تشخیص تصمیم بگیرد.

 درویش‌نژاد درباره علت تشکیل کم شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: ارشاد، دبیر این شورای فرهنگی عمومی است و وظیفه هماهنگی جلسه را دارد، اما وظیفه برگزاری با نماینده، ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار به عنوان نایب رئیس این شورا است.

وی با بیان اینکه همدان دارای تاریخ کهنی است که غنا نیز دارد، عنوان کرد: معتقدیم فرهنگ همدان فرهنگ پیشرویی است و دارای ظرفیت‌های زیادی است.

درویش‌نژاد درباره برنامه‌ها و کار‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف دارند نیز به ایسنا گفت: به طور قطع باید در نگاه‌ها و قوانین بازنگری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقد به حجاب ایرانی و حجاب اسلامی هستیم، افزود: در حوزه فرهنگسازی وظیفه داریم که راهکار‌ها باید بررسیبشود تا آدم‌ها جذب بشوند و دفع نشوند.

وی خبر از حضور در دفاتر رسانه‌ای مثل خبرگزاری‌ها و پایگاه‌ها و رسانه‌های مکتوب و وعده حضور در دفتر ایسنا برای پاسخگویی به سوالاتی درباره پروژه‌های فرهنگی به ویژه پروژه پردیس سینمایی همدان را داد.

مدیرکل ارشاد همدان در پایان از رفع مشکلات بیمه خبرنگان خبر داد و بیان کرد: امکان دریافت تسهیلات نیز برای خبرنگاران وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار