خطیب جمعه شهر همدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام عزای اباعبدالله‌الحسین (ع) به دستاورد‌های ماه محرم اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین درس عاشورا است.
کد خبر: ۶۵۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 15 September 2018

خطیب جمعه شهر همدان، در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام عزای اباعبدالله‌الحسین (ع) به دستاورد‌های ماه محرم اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین درس عاشورا است.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابیان اینکه امام حسین (ع) به خاطر اصلاح امت جدش و مقابله با انحرافی که در جامعه اسلامی ایجاد شده بود، جان خود و عزیزانش را فدای دین کرد، افزود: اگر هدف سید و سالار شهیدان را در زندگی خود پیاده کنیم هدف رسول اکرم (ص) را اجرا کرده ایم.

امام جمعه موقت همدان بابیان اینکه گرفتن عقیده سالم از مردم بزرگترین دزدی است، عنوان کرد: دشمنان به دنبال سست کردن عقاید جوانان هستند و باید بیشتر مراقب باشیم.

وی بابیان اینکه دشمنان در فضای مجازی درصدد گرفتن عقاید و ارزش‌های مسلمانان هستند که باید مراقب بود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر اصلاح امت را رقم می‌زند.

جوادی با بیان اینکه از محرم و عاشورا امر به معروف و نهی از منکر را فرا می‌گیریم، عنوان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام و به پا خواستن و شهادت خود و یارانش، اصلاح امت جدش بود که به انحراف کشیده و راه را گم کرده بودند چرا که ناجوانمردان مسیر امت جد ایشان را عوض کرده و برخی را از نظر عقیده از صراط مستقیم منحرف کرده بودند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز نیز همانند امام حسین (ع)، یزید و معاویه در جامعه وجود دارد بیان کرد: از ره‌آورد‌های قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود که در حقیقت اساس و زیربنای اصلاح امت جدشان بود.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه فراگیری معارف دین و آغاز کار‌ها با نام و یاد خداوند از دیگر ره‌آورد‌های عاشورا است، اعلام کرد: جوانگرایی از دیگر موارد مورد توجه امام حسین علیه السلام بود و باید نسل جوان را با امام حسین علیه السلام بیشتر آشنا کنیم.

جوادی همچنین به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و بابیان اینکه بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت مسئولان و بخشی دیگر نتیجه توطئه دشمنان و قسمتی نیز به خاطر عملکرد مردم است، گفت: دشمنان با تحریم دارو، بانک‌ها و فروش نفت به دنبال از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام جوادی خواستار توجه به شایسته‌سالاری شد و گفت: اگر فردی مسئولیتی قبول کرده، اما توانایی انجام آن کار را ندارد باید پاسخگوی مردم و حق‌الناس باشد.

امام جمعه موقت همدان گفت: احتکار کالا و عدم عرضه مایحتاج مردم به موضوعی تبدیل شده که متأسفانه در کشور شاهد انجام آن هستیم.

وی با بیان اینکه دیگر منشأ مشکلات موجود کشور از درون و مدیران و مسئولان هستند، اظهار داشت: وقتی افراد برای پست‌های مدیریتی انتخاب می‌شوند اگر توان دارند این پست و مقام را به عهده گیرند، اما اگر ناتوان در اداره هستند و مسئولیتی به عهده می‌گیرند این حکم تا آخرت وبال گردن آن‌ها خواهد بود.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه مردم نیز در به وجود آمدن مشکلات کنونی کشور مقصر هستند و فقط آمریکا و مدیران را مقصر ندانیم، بیان کرد: چرا باید فردی در کشور به سلطان سکه معروف شده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از دارایی مردم این کشور را می‌برد که دلیل این امرتوطئه استکبار نیست بلکه مدیریت ضعیف داخلی است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر احتکار کالا و عدم ارائه آن به مردم به موضوعی تبدیل شده که متأسفانه در کشور شاهد انجام آن هستیم.

جوادی با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها در مورد کمبود یک کالای خاص در کشور و هجوم مردم برای خرید آن و یا احتکار برخی دیگر تأکید کرد: مردم باید در مقابل این ترفند‌ها و بازار سیاه آن هوشیار باشند.

گفتنی است پس از اقامه نمازجمعه همدان پیکر مطهر شهید محمد جواهری که اخیراً در عملیات تفحص شناسایی شده بود بر روی دستان شهیدپرور مردم همدان تشییع شد.

شهید محمد جواهری متولد ۱۳۳۸ روستای انصارالامام از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ۲۵ آذر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه جنگی سومار به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهیدجواهری پس از تشییع برای خاکسپاری به گلزار شهدای روستای انصارالامام منتقل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار