مدیرکل انتقال خون استان همدان در رابطه با شرایط تزریق واکسن هپاتیت B. توصیح داد: متولدین سال ۱۳۶۹ به قبل که اهداکننده مستمر خون هستند، می‌توانند با دریافت کارتی از سازمان انتقال خون برا‌ی تزریق واکسن به مراکز بهداشتی درنظر گرفته شده در سراسر استان مراجعه کنند. 
کد خبر: ۶۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 16 September 2018
افشین محمدی  با اشاره به اهدای واکسن «هپاتیت B» به اهداکنندگان مستمر خون در استان گفت: اهداکنندگانی که به صورت مستمر خون اهدا کرده‌اند می‌توانند در مراکز بهداشت تعیین شده حضور یافته و این واکسن را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، محمدی با بیان اینکه افرادی که متولد دهه ۷۰ به بعد هستند واکسینه شده‌اند و تزریق واکسن هپاتیت B. برای آن‌ها درنظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این اقدام شایسته اقدامی ملی و کشوری است که با هماهنگی وزارت بهداشت این طرح از یکم مهرماه آغاز خواهد شد و تعداد مورد نیاز واکسن‌ها ازسوی معاونت بهداشتی تأمین شده است.

محمدی درباره آمار اهداکنندگان مستمر خون تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان حدود ۱۰ هزار اهداکننده مستمر خون دارد که ۳ درصداین آمار را بانوان و ۹۷ درصد را آقایان تشکل می‌دهند.

وی میزان اهدای خون از ابتدای سالجاری تا کنون را حدود ۶۷ درصد دانست و اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان از میانگین شاخص کشور که حدود ۵۳ درصد است، جلوتر است و این به معنای موفقیت شهر همدان در اهدای خون است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان همدان در زمینه اهدای خون هیچ کمبودی ندارد بلکه با توجه به آمار اهدای خون توانستیم طی ۶ ماه حدود ۲۸۰۰ واحد خون به استان تهران ارسال کنیم این در حالیست که شهر همدان وظیفه دارد فقط طی یکسال حدود ۳۵۰۰ واحد به این استان ارسال کند. 

مدیرکل انتقال خون استان همدان در پایان بیان کرد: صادرات خون همدان به تهران بیشتر از استان‌های دیگر است چرا که معمولا دیگر بیماران برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار