نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به نیاز فوری و ضروری باغدارن ملایری به پودر کربنات سدیم (تیزاب) به علت قرار داشتن در فصل برداشت و خشک کردن انگور و تولید کشمش،گفت: در صورت عدم تأمین این ماده احتمال خسارت سنگین به باغداران ملایری وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 15 September 2018
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با اشاره به پیگیری‌های مستمر دوهفته‌ای خود از معاون اول رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین فوری پودر کربنات (تیزاب) گفت: متأسفانه عزمی برای حل مشکلات کشاورزان نیست.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به امضاء و ارائه نامه تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: بعد از گذشت دو هفته از پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با ارگان‌های ذی‌ربط هنوز اقدام خاصی انجام نشده است

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه کشاورزان و باغداران مجبورند پودر کربنات پتاسیم (تیزاب) را از بازار سیاه و با قیمت‌های بالا تهیه کنند، ابراز کرد: در صورت حل نشدن این مشکل در یکی و دو روز آینده ما مجبوریم از طریق مطبوعات و نشریات حقایق دیگری را به گوش مردم برسانیم.

حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انگور در شهرستان ملایر وجود دارد و سال گذشته بیش از ۳۰ هزار تن کشمش تیزابی از این شهر به سایر کشور‌های دنیا صادر شده است. با توجه به اینکه برآورد می‌شود برداشت این محصول امسال به بیش از ۲۲۰ هزار تن انگور و تولید و صادرات بیش از ۴۵ هزار تن کشمش تیزابی افزایش یابد، عدم توجه وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین به موقع پودر کربنات پتاسیم (تیزاب) خسارت سنگینی برای باغداران و کشاورزان کشور و به ویژه باغداران شهرستان ملایر به دنبال خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار