مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: هر سال نزدیک به ۱۵۰ روستا زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند که این آمار سال گذشته به ۱۶۲ روستا رسید و گروه‌های سیار فنی و حرفه‌ای با حضور در مناطق محروم، دوره‌های آموزشی را متناسب با نیاز‌های مردم هر منطقه برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 15 September 2018
وهب مختاران از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در روستا‌ها خبر داد و گفت: ۶۵۰ حرفه در در مراکز دولتی و خصوصی وابسته به فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، مختاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش مهارت در مناطق کم‌برخوردار مانند روستاها، حاشیه شهرها، عشایران و سکونتگاه‌های غیررسمی از اولویت‌های محوری فنی و حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ گروه سیار روزانه ۴ تا ۶ ساعت به مدت ۲ تا ۴ ماه در روستا‌های و مناطق محروم برای برگزاری دوره‌های آموزشی حضور می‌یابند.

مختاران با بیان اینکه ۱۵۰ حرفه به متقاضیان آموزش داده می‌شود، اعلام کرد: از بین این دوره‌ها می‌توان به طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی پوست، صنایع چوب، برق، الکترونیک و مکانیک اشاره کرد.

وی مطرح کرد: ۶۵۰ حرفه در قالب ۵۵ رشته در مراکز دولتی و خصوصی وابسته به فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش داده می‌شود و ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز فنی و حرفه‌ای هم بانوان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار