نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ما پذیرفته‌ایم که حفظ نظام اوجب واجبات است و باید نظامی داشته باشیم که زمینه اجرای دستورات قرآنی باشد، ولی مشکل آنجاست که از قرآن برای حفظ حاکمیت استفاده نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 15 September 2018
حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: موسسات قرآنی در طول این چند سال زیاد شده است، ارزش‌ها تقویت شده است، جوانان شهادت‌طلب زیاد شده‌اند، اما اقتصاد حاکم لیبرالی ارزش‌ها را هدف قرار داده و سعی در کمرنگ کردن آن‌ها دارد.

به گزارش فارس، حاجی‌بابایی در دیدار با اعضای اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان با بیان اینکه پیچیدگی‌هایی در جامعه وجود دارد که به نظر می‌رسد گاهی اوقات خود ما علت توقف فعالیت‌های قرآنی می‌شویم، اظهار کرد: در موسسات قرآنی باید کمک کنیم افراد قرآنی مسئولیت بگیرند، یعنی باید رئیس جمهور قرآنی، نماینده قرآنی و استاندار قرآنی داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در تبیین این موضوع گفت: از خود بپرسیم یک موسسه قرآن چه جایگاهی در حفظ نظام دارد؛ برای مثال در زمان مسئولیت بنده در وزارت آموزش و پرورش ۵ هزار معلم قرآن استخدام کردیم، ۱۰ هزار مدرسه قرآنی ایجاد کردیم، هدف ما انس با قرآن بود، این که در و دیوار و مدرسه مهر و محبت قرآنی را بیان کنند، اما همه این‌ها حذف شد.

وی با بیان اینکه متوجه نیستم کنار سد نشسته ایم و با کاسه آب برمی‌داریم، گفت: اگر زیرساخت سیاسی کشور قرآنی نباشد، زمینه فعالیت قرآنی نخواهد بود، اینکه جدای جامعه و مردم در گوشه‌ای فعالیت قرآنی داشته باشیم و جدای از مردم و جامعه باشیم درست نیست.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های قرآنی را در جامعه بارانی کنیم، افزود: برنامه‌ریزی کرده بودیم که با ایجاد شبکه داخلی، در شبکه مدارس در ساعات صبحگاهی همزمان در کل کشور به مدت کوتاهی قرائت قرآن به صورت منسجم پخش شود.

وی با بیان اینکه برنامه ما این بود که به ازای هر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر یک معلم قرآنی داشته باشیم، اضافه کرد: ما هر زمان متضرر شدیم از فاصله با قرآن بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه سخنانش افزود: ایجاد اقتصاد لیبرالی که باعث این همه مشکلات شده است در نتیجه فاصله با قرآن و اقتصاد قرآنی است.

وی افزود: موسسات قرآنی در طول این چند سال زیاد شده است، ارزش‌ها تقویت شده است، جوانان شهادت‌طلب زیاد شده‌اند، اما اقتصاد حاکم لیبرالی ارزش‌ها را هدف قرار داده و سعی در کمرنگ کردن آن‌ها دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مدارس قرآنی احیا شوند، گفت: آدرس غلطی که وزیر سابق آموزش و پرورش برای نیرو‌های مازاد داد، بحران کنونی نیروی انسانی را ایجاد کرد، حذف گسترده معاونت‌های مدارس آسیب‌زاست، زیرا معاونین مدارس نقش تربیتی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار