نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مجبوریم همزمان در حوزه ایجاد زیرساخت و جذب گردشگر کار کنیم، گفت: تا کنون به خاطر بی‌توجهی‌های صورت گرفته فاقد ورودی‌های نامناسب در شهر بودیم که در شأن همدان و نمایانگر تاریخ و تمدن ایران‌زمین نبود.
کد خبر: ۶۵۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 15 September 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه امسال چهره ورودی‌های همدان تغییر می‌کند، بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز جاده ابرو، چشین، سیاه‌کمر و تعریض جاده گنجنامه به سمت تویسرکان تأکید کرد.

به گزارش فارس ، امیر خجسته در نشست هم‌اندیشی با معاون عمرانی استاندار، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و سرپرست راهداری استان اظهار کرد: مردم همدان می‌خواهند به عنوان یک استان گردشگری معرفی شوند تا منبعی برای اشتغال و درآمدزایی آن‌ها باشد، اما متاسفانه در گذشته با غفلت نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام نشده که امروز بتوانیم از ثمره آن بهره‌مند شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: ورودی‌ها باید بخش مهمی از هویت تاریخ و تمدن همدان را به گردشگر ارائه دهند به همین دلیل طراحی، تعریض و زیباسازی آن می‌تواند کمک شایانی به جذب مسافران و گردشگران بیشتری کند.

وی ساماندهی ورودی‌های همدان را از ضروریات دانست و اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهرستان همدان یکی از مطالبات مردمی بوده که با پیگیری‌های انجام شده با شتاب آغاز شده است و امیدوارم امسال سال تغییر چهره ورودی‌ها باشد.

ساماندهی ورودی ملایر با ۷۰ درصد پیشرفت در شرف نهایی شدن

خجسته با اشاره به تعریض و ساماندهی جاده تهران ـ. ملایر و کرمانشاه افزود: ساماندهی ورودی ملایر با ۷۰ درصد پیشرفت در شرف نهایی شدن است که به عنوان یکی از پرترددترین مسیر‌های ورودی شهر با اعتبار اولیه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه رمپ خروجی زیرگذر سرخ‌آباد با هدف دسترسی آسان به روستای سرخ آباد و ورزشگاه شهید مفتح در این محل ایجاد خواهد شد، گفت: با توجه به محدودیت‌های قانونی شهرستان همدان در زمینه گسترش شهر با برآیند چند سال آینده و محدودیت‌های مسیر‌های جاده تهران، گنجنامه و... قطعا شهر به سمت حاشیه توسعه خواهد یافت که برای این برآورد باید اقدامات دوراندیشانه تهیه و اجرایی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات بسیار مسیر گردشگری سد اکباتان افزود: با دستور وزیر راه به منظور ایجاد محل اقامتگاه و تفرجگاه با رفع نقاط حادثه‌خیز اعتبار خوبی برای این مسیر اختصاص یافته که در ابتدای کار با موافقت استاندار یک‌میلیارد تومان برای جاده سد اکباتان تأمین شد.

وی با تأکید به رفع نقاط حادثه‌خیز جاده ابرو، چشین، سیاه‌کمر و تعریض جاده گنجنامه به سمت تویسرکان خاطرنشان کرد: اصلاح این مسیر محدودیت‌های اعتباری ندارد که با مطالعات نقاط حادثه‌خیز با کمک مالکان آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار