مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: در حوزه بهبود فضای کسب و کار طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رتبه استان همدان از ۲۴ به ۱۱ ارتقا پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۵۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 12 September 2018
سیدناصر محمودی گفت: در راستای خزانه‌داری الکترونیکی نزدیک به ۲۰۰۰ شماره حساب راکد، غیرفعال و غیر ضروری دستگاه‌های اجرایی استان همدان بسته شد.

به گزارش مهر،  محمودی در جلسه هم اندیشی مدیران شورای هماهنگی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان همدان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان که در سالن جلسات صدا و سیما برگزار شد؛ به وظایف شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان همدان اشاره کرد و هماهنگی و وحدت رویه در اجرای اهداف بالادستی و بومی کردن این اهداف در استان را مهمترین وظیفه عنوان کرد.

محمودی عنوان کرد: هم افزایی در راستای تصمیم‌گیری واحد برای هماهنگی در اجرای برنامه‌ها مهمترین هدف شورای هماهنگی ادارات کل تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان همدان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان هدف از تشکیل جلسه با صدا و سیمای مرکز همدان را بهره‌گیری از ظرفیت این مجموعه برای تعامل دوسویه در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و نگاه مدیرکل صدا و سیما را در مسائل استان دلسوزانه و تعاملی دانست و گفت: این رفتار نشان‌دهنده آن است که دغدغه استان وجود دارد.

وی به اپلیکیشن تحت اندروید «مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان همدان» اشاره کرد که در نشست مسئولان کشوری، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد و گفت: این اپلیکیشن حاوی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، مشوق‌ها و معافیت‌های سرمایه‌گذاری و پرسش و پاسخ‌های متداول سرمایه‌گذاری خارجی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در حوزه شفاف‌سازی عملیات مالی استان نیز گفت: در بحث خزانه‌داری الکترونیکی نزدیک به ۲۰۰۰ شماره حساب راکد، غیرفعال و غیر ضرور دستگاه‌ها بسته شد.

محمودی شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات اداره کل دانست و گفت: دستگاه‌ها باید دارایی‌های خود را در سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت به ثبت برسانند تا بتوانیم نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

وی گفت: اگر دستگاه‌ها تا پایان سال اطلاعات دارایی‌های خود را در سامانه ثبت نکرده و نسبت به ساماندهی اقدام نکنند اداره کل اقتصاد و دارایی اختیار دارد ورود پیدا کند و نسبت به فروش اموال مازاد اقدام کرده و در آمد را به خزانه واریز کند.

محمودی در ادامه رویداد همدان ۲۰۱۸ را نقطه عطف و فرصت طلایی برای استان همدان دانست که باید حاکمیت، دولت، قوای سه گانه و مردم باید همگی دست به دست داده و از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی عنوان کرد: رویداد همدان ۲۰۱۸ پایه گذاری برای منافع بلند مدت است و باید زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی آن را مهیا کنیم و الگو‌های موفق در این زمینه را با بومی‌سازی انجام دهیم.

وی همچنین به فرصت استفاده از اوراق تسویه خزانه برای تهاتر بدهی‌های پیمانکاران در اختیار دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: اوراق تسویه خزانه اسناد تعهدی خاصی است که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می‌شود و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی طلبکار و متقابلاً بدهکار قرار می‌گیرد.

محمودی گفت: این اسناد صرفاً به منظور تسویه بدهی اشخاص یاد شده به دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان عنوان کرد: جمع مبلغ اوراق تسویه خزانه که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می‌شود و در اختیار طلبکاران قرار می‌گیرد، به صورت جمعی - خرجی در بودجه‌های سنواتی درج می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار