رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از اعزام ۲۵ مبلغ شامل پنج مبلغ بومی و ۲۰ مبلغ اعزامی از قم به مناطق مختلف شهرستان ملایر خبر داد و گفت: پنج نفر از این مبلغان از در بقاع متبرکه و مابقی به روستا‌های محروم شهرستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 13 September 2018
پژمان جعفری از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۱۰ بقعه متبرکه ملایر خبر داد.

به گزارش فارس، جعفری با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان اظهار کرد: همه ساله در ایام محرم برنامه «بصیرت عاشورایی» با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این برنامه را تبیین فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: این طرح امسال در ۱۰ بقعه متبرکه ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر افزود: طرح بصیرت عاشورایی به مدت ۱۰ روز در امامزاده عبدالله (ع) ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل (ع) امامزاده ابراهیم روستای طجرسامن، امامزاده علی‌اصغر جوکار، امامزاده علی‌اکبر روستای کرکان، امامزاده عبدالله مهرآباد، امامزاده سعید روستای آورزمان، امامزاده احمد و محمود روستای کیکله، امامزاده دوخواهران روستای پیروز و امامزاده علی حسین روستای داویجان برگزار می‌شود.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و امامزاده عبدالله (ع) همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه پاسخگوی به مسائل دینی و شرعی، مشاوره خانواده، وقف و... خواهد بود که به مدت ۱۰ روز در این بقاع برپا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم با شکوه «لبیک یا حسین» در امامزاده عبدالله (ع) ملایر و امامزاده علی اکبر روستای کرکان خبر داد و گفت: این مراسم نیز در ۲۱ شهریورماه در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و امامزاده ابراهیم روستای طجرسامن را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام محرم برشمرد و افزود: این مراسم روز اولین جمعه ماه محرم همزمان با روز ۲۳ شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم «احلی من العسل» با حضور نوجوانان ملایری همزمان با روز شهادت حضرت قاسم (ع) در امامزاده عبدالله (ع) را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی برشمرد.

جعفری برگزاری تجمع عاشوراییان در مقابل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و شام غریبان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در شب شام غریبان در امامزاده عبدالله ملایر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ایام محرم در شهرستان ملایر دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار