تيم فوتبال صباي قم با حاضر نشدن در هفته نخست فصل جديد رقابت‌هاي ليگ آزادگان عملا به دست فراموشي و نابودي سپرده شد.
کد خبر: ۶۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 09 September 2018

به گزارش تابناک قم، معمولا کمتر پیش آمده که مسوولان رده بالا قولی به مردم داده و آن را در موعد مقرر عملی کنند، نه اینکه عملی نشود بلکه با تاخیر صورت می‌گیرد اما وعده‌ای که برای نابودی تیم فوتبال صبای قم به مردم قم داده شده بود، بدون فوت وقت توسط مسوولان استان قم انجام شد.

صبا اسیر عده‌ای غیر کارشناس

از سال 1387 که باشگاه صبا باتری به قم منتقل و به نام صبای قم در لیگ برتر فوتبال ایران به میدان رفت، از هر کوی و برزن دشمنانی پیدا کرد با ادعاهای واهی نظیر «این تیم متعلق به قم نیست»، «صبا بودجه قم را می‌بلعد»، «پول صبا متعلق به سایر ورزش‌ها است»، «فلان پروژه به ثمر نرسیده چون پول آن هزینه صبا می‌شود»، «تیمی که بومی نیست به چه درد قم می‌خورد» و انواع و اقسام این موارد که هم از زبان مسوولان قم شنیده و هم ورد زبان عده‌ای غیر کارشناس و دهان‌بین شده بود.

در نهایت این افراد به خواسته خود رسیدند و صبا در پایان فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط کرد و در فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز آنقدر هنرمندانه مدیریت شد که خیلی زود با دومین سقوط متوالی راهی لیگ دسته دوم فوتبال ایران شد.

قصور مردم قم در سقوط صبا

حتی مردم قم هم در سقوط صبا مقصر هستند، آنهایی که در ورزشگاه حاضر نمی‌شدند و از صبا حمایت نمی‌کردند، آنهایی در بازی‌های بزرگ همانند جدال صبای قم با پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به ورزشگاه یادگار امام قم می‌رفتند اما حامی حریف صبا بودند.

آنهایی که در بازی‌های بزرگ صبا با تیم‌های نامدار وقتی میکروفن و دوربین صدا و سیما را می‌دیدند، هیجان‌زده و کاملا دور از تعصب قمی بودن خود، صبا را متهم به تیم غیربومی می‌کردند و مدعی بودند که صبا به درد قم نمی‌خورد، اما همان افراد اکنون متضررترین کسانی هستند که از غیبت صبا در لیگ برتر فوتبال ایران حسرت می‌خورند.

برخی آن موقع یادشان رفته بود که بهانه حضور تیم‌های بزرگ فوتبال ایران، فوتبالیست‌های نام‌دار، سرمربی تیم‌ ملی و بازیکنان ملی‌پوش در قم، تیم صبای قم بود و حالا دیگر بهانه‌ای نیست که آنها با خیال راحت به ورزشگاه یادگار امام بروند و بازی تیم‌های محبوب و بازیکنان مورد علاقه خود را تماشا کنند.

حسرت حضور صبا در قم

در واقع برخی مردم قم، دوستان غیرکارشناس در حوزه فوتبال و ورزش و کینه‌توزی عده‌ای افراد خارج از گود با افرادی که در گود صبا بودند، در کنار برخی مسوولان قم که از اهمیت ورزش هیچ آگاهی ندارند و از نقش مهم ورزش در جامعه امروز چیزی نمی‌دانند، صبا بزرگترین سرمایه ورزش قم را از این استان گرفت.

قمی‌های عزیز، مسوولان گرانقدر، آنهایی که حالا حسرت دیدگاه اشتباهتان را می‌خورید، شما که حاضرید برای تماشای یک مسابقه فوتبال، حتی برای دیدن تیم‌های محبوب پایتخت کیلومترها خارج از قم بروید، پول‌های هنگفت هزینه کنید و لذت چندانی نبرید، یادتان باشد که پشت صبا را خالی کردید و حالا حسرت حضور صبا را در قم می‌خورید.

معمای بی‌‌جواب صبا و بودجه ورزش قم

صبا 9 سال نماینده فوتبال استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران بود، آقایان مسوول یادتان باشد که از 31 استان کشور تنها 8 استان تهران، اصفهان، مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی، خراسان‌رضوی و خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران نماینده دارند.

آقایان مسؤول از هم رده های خود در دیگر استان ها جویا شوید که در حوزه ورزش چه تلاشی برای داشتن حداقل یک تیم بزرگ ورزشی در سطح اول ورزش ایران می‌کنند، آنگاه شما این سرمایه‌ را با توجه و عنایت ویژه خود به نابودی سوق دادید، شما بودید که هر جا نشستید گفتید صبا بودجه سایر رشته‌ها را می‌خورد، لطفا بگویید که الان دقیقا چقدر از بودجه صبا را به سایر رشته‌ها اختصاص داده‌اید؟ آقایان شما مسوولید، شمایی که از فرمول صبا و بودجه ورزش قم معمایی طرح کردید که همچنان بی‌جواب است.

آقایان مسؤول کلاهتان را قاضی کنید

آقایان مسوول، مگر نه اینکه قم یکی از کلانشهرهای کشور است؟ آیا این کلانشهر آنقدر بی‌پول است که توان و لیاقت داشتن و حمایت از یک تیم حرفه‌ای در سطح اول ورزش کشور را ندارد؟ لطفا بفرمایید از بودجه کلانی که در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف قم وجود دارد سهم ورزش چیست؟

آقای استاندار شما که صاحب اصلی صبا هستید در زمان انتخابات در جمع‌های فوتبالی صحبت و حمایت از صبا را مطرح کردید، پس کلاه خودتان را قاضی کنید و ببینید که با قلب، احساس، آینده و استعداد صدها نوجوان و جوان مستعد فوتبال قم چه کرده‌اید!؟

از مسوولان همدان الگو بگیرید

آقایان مسوول در استان قم، حداقل به همتایان خود در استان همدان نگاه کنید، وقتی پاس همدان به لیگ دسته سوم سقوط کرد، حداقل آستین همت را بالا زدند و بار دیگر امتیاز یک تیم دسته دومی را خریداری کرده و فوتبال همدان را در لیگ دسته دوم ایران حفظ‌ کردند.

بعد از سقوط صبا از لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال ایران تا چه اندازه باید از بی‌توجهی و عدم علاقه شما مسوولان عزیز به ورزش رنج بکشیم، آخر با چه زبانی باید گفت وقتی استان قم در لیگ دسته دوم نماینده دارد، حداقل به خاطر وظیفه‌ای که به استعدادهای فوتبال این استان دارید، جلوی نابودی این سرمایه را بگیرید.

صبا باید از هفدهم شهریور ماه در مسابقات فصل 98 – 1397 لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور می‌یافت اما روزه سکوت گرفتید، صبا در جاده نابودی به سرعت حرکت کرد و حالا صبایی وجود ندارد که در میدان رقابت حاضر شود و دیگر هیچ نوجوان و جوان قمی با عملکرد شما به آینده فوتبالی خود امیدوار نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار