جانشین فرمانده سپاه همدان گفت: شهدا خونبهای این انقلاب هستند و اگر ما تا به امروز بیش از 300 هزار شهید داده ایم قطع به یقین بدانید که خون همین شهدا اجازه هیچ گونه تهدیدی را برای نظام جمهوری اسلامی نخواهند داد.
کد خبر: ۶۵۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 09 September 2018
سردار مظاهر مجیدی گفت: از مردم، مسئولان و بسیجیان می خواهیم با آگاهی و بصیرت و اقتصاد مقاومتی بیعتی مجدد با امام و رهبری انجام دهند و اجازه ندهند که دشمنان از این طریق به ایران لطمه ای وارد کنند.

به گزارش ایسنا، سردار مجیدی در رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاه محمد رسول الله(ص) شهرستان تویسرکان طی سخنانی اعلام کرد: هیئتهای عاشورایی باعث شد جوانانی از جان گذشته تربیت شوند که خالصانه جان خود را در طبق اخلاص نهاده و در 8 سال جنگ تحمیلی از وطن خود دفاع کردند.

وی افزود: زمانی که دشمن به ایران حمله کرد برنامه آنها این بود که طی دوماه ایران را به اشغال خود درآورد که همان زمان گردانهایی از تشکلهای مردم و بسیجیان در قالب گردانهای محمد رسوال الله(ص) و لشگر انصارالحسین از استان همدان و از سراسرکشور به جبهه های جنگ تحمیلی  اعزام شدند و به مقابله با دشمن پرداختند و همین باعث شد که دشمن عقب نشینی کرده و پی به قدرت ایران ببرند و با عملیات بیت المقدس خاک دشمن به تسخیر نیروهای ایران درآمد.

مجیدی ادامه داد: وقتی دشمن قدرت نظامی ایران را باور کرد دست به دامن دیگر دشمنان ایران چون آمریکا و انگلیس شدند و آمریکا کشور عراق را از لحاظ تجهیزات نظامی پوشش داد تا جایی که طبق آمار ایران 5000 دستگاه تانک عراق را نابود کرد و متوجه شدیم که عراقیها 14 هزار دستگاه تانک داشته اند و اگر جوانان بسیجی خالصانه به مقابله نمی پرداختند دشمن را به راحتی نمی توانستیم شکست دهیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این راستا سردار شهید همدانی 5 گردان از نیروهای مردمی استان همدان تجهیز و به جبهه اعزام کرد که این کار در نوع خود بی نظیر بود.

وی اظهار کرد: دشمن و استکبار یکبار دیگر به میدان آمده است و با توجه به اینکه از روشهای قبلی از قبیل جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و اجتماعی موفق نشدند این بار در قالب جنگ اقتصادی مقصود شوم خود را می خواهند در ایران پیاده کنند اما دولت و مردم و بسیجیان کاملا آگاه و هوشیار هستند و این بار هم سربلند از این جنگ نرم اقتصادی خارج می شوند.

مجیدی تصریح کرد: زمانی که ما در ابتدای انقلاب و درگیریهای داخلی قرار داشتیم امام راحل فرمودند نظام جمهوری اسلامی هسته های مقاومت را باید در سراسر دنیا راه اندازی کند و امروزه هسته های مقاومت به لشکرهای عظیمی تبدیل شده اند و در کشورهایی چون سوریه و لبنان به فعالیت درآمده اند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد به مدت یک ماه این رزمایشها به انجام برسد و امروز در استان همدان به طور غیرمتمرکز در شهرستانها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این نیروها در قالب گردانهای جهادی و آموزشی در حال خدمات رسانی است، اعلام کرد: در مرحله آخر این رزمایش در کل کشور قرار است 100 هزار نیروی بسیجی پای کار آیند که برای استان همدان 20 هزار نفر و به شهرستان تویسرکان 2000 نفر تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم، مسئولان و بسیجیان می خواهیم با آگاهی و بصیرت و اقتصاد مقاومتی بیعتی مجدد با امام و رهبری انجام دهند و اجازه ندهند که دشمنان 
از این طریق به ایران لطمه ای وارد کنند.
 
در این مانور عاشورائیان سپاهیان محمد رسوالله(ص) سپاه ناحیه تویسرکان اقدام به ستون کشی 4 گردان در سطح شهر کردند و سپس سه گردان در قالب گردانهای بیت المقدس، امام علی(ع) و امام حسین(ع) همزمان در دو مانور کمین و ضدکمین و شورش و ضد شورش شرکت کردند.

در این مانور دشمن فرضی در قالب یک گردان قصد ورود به  فضای عمومی شهر فرضی را داشت و عده ای هم همزمان در شهر دست به شورش زده تا بتواند شهر را تصرف کنند که دو گردان از بسیجیان همزمان اقدام به مقابله با دشمن فرضی کرده و از ورود آنان به شهر جلوگیری کردند و همزمان اغتشاشگران نیز سرکوب شدند.

در این رزمایش علاوه بر 3 گردان عمل کننده واحدهای مختلف پشتیبانی کننده شامل بهداری، فاوا، آماد و پستبانی و گردان جایگزین نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار