معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز همدان به ظرفیت گردشگری کشور اضافه شده و رویداد ۲۰۱۸ همدان فرصت بزرگی در گردشگری کشور است.
کد خبر: ۶۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 07 September 2018
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز همدان به ظرفیت گردشگری کشور اضافه شده و رویداد ۲۰۱۸ همدان فرصت بزرگی در گردشگری کشور است که مقاصد جدیدتری را به مقصد‌های بعدی ما اضافه کند.
 
به گزارش تابناک همدان، به نقل از کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸؛محب خدایی افزود: با همت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و انسجام خوب در این استان، شاهد برگزاری رویداد گردشگری «همدان ۲۰۱۸» هستیم.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگترین رویداد گردشگری کشور و جهان است، افزود: ظرفیت‌های استان همدان شایسته معرفی در جهان بود که امیدوارم شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه باشیم.

محب‌خدایی ادامه داد: هر کشوری که بخواهد خود را به مقاصد جدید گردشگری وصل کند باید اول گردشگری داخلی خود را تقویت کند که خوشبختانه در همین راستا شاهد رشد فرهنگ گردشگری در تبریز و همدان بودیم.

وی گفت: در بخش محصولات گردشگری یک مواردی آغازگر گردشگری و برخی به عنوان مزیت گردشگری هستند که غار علیصدر یک مزیت گردشگری برای همدان به شمار می‌رود.

معاون گردشگری کشور با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌ها و داشته‌های خود بها دهیم، تصریح کرد: دلیل اینکه به صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک نگاه می‌شود به این خاطر است که به حفظ و حراست از داشته‌ها و ظرفیت‌ها تأکید دارد.

محب‌خدایی افزود: ما باید حتی در حوزه حیات وحش نیز بتوانیم از ظرفیت گردشگری در راستای حفظ و توسعه آن استفاده کنیم، ضمن اینکه باید این اصالت‌ها را در گردشگری طبیعت و روستایی حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید طبیعت را از بین ببریم و مخل محیط زیست باشیم، ادامه داد: حفاظت از محیط زیست از مهمترین شاخصه‌های صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

گفتنی است همدان پس از پشت سرگذاشتن میزبانی از کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ در شهریور ۱۳۹۷ در تکاپو است تا ردپای شاخصی از میزبانی در اجلاس جهانی جهانگردی که قرار است ۲۱ آبان ماه سال جاری رقم خورد از خود به جای گذارد

اجلاس جهانی جهانگردی برای چهلمین بار پس از شکل گرفتن سازمان جهانی جهانگردی برگزار خواهد شد و تلاش شرکت سیاحتی علیصدر که از اعضای وابسته این سازمان است موجب شد همدان پس از ۴ دهه به عنوان نماینده ایران میزبان میهمانان این اجلاس باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار