امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهند مشکلات موجود در کشور را به پای روحانیت، رهبری و نظام اسلامی بنویسد تا این طور القا کند که دین توانایی اداره جامعه را ندارد، گفت: البته دشمن در این زمینه کورخوانده است چون مردم ما بصیر هستند.
کد خبر: ۶۵۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 09 September 2018
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راه‌اندازی جنگ روانی علیه روحانیت توسط دشمن گفت: اتهام ساخت بمب اتم توسط ايران و يا حمایت از تروریسم و عدم رعایت مسائل حقوق بشري از سوی استکبار جهاني فقط یک طنز 40 ساله است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در همدان رسالت روحانیون را تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم دانست و اظهار کرد: دشمن در دنیای امروز به دنبال شبهه‌افکنی در امور دینی و تأثیرگذاری این موضوع بر روی جوانان است.

وی تقویت بنیه اخلاقی در بین مردم را امری حائز اهمیت دانست و گفت: اخلاق جامعه ما در تراز انقلاب اسلامی نیست که باید به این مهم دست یابیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در عرصه اخلاق متأسفانه توجه به مسائلی مانند انصاف کم شده است، زیرا وقتی تخلفی از یک روحانی، پاسدار، دولتی و یا هر کسی سر می‌زند آن را تمام جامعه‌ای که آن فرد متعلق به اوست، تعمیم می‌دهند.

وی کمرنگ شدن مواسات‌ [غمخواری] در جامعه را مشکل دیگر دانست و گفت: در شرایط کنونی وقتی ارز یا طلا گران می‌شود به جای اینکه افراد مواسات کنند و به فکر یاری یکدیگر باشند برخی به دنبال احتکار هستند.

روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند

خاتمی از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با تخلفات اقتصادی تقدیر کرد و با بیان اینکه امیدواریم اقدامات این نهاد تا سالم‌سازی جامعه تداوم یابد، گفت: روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند که این مهم با تبلیغ میسر خواهد شد.

وی پرهیز از ایجاد تفرقه، هتاکی، فحاشی، غیبت، تهمت و شایعه‌پراکنی را نیاز امروز جامعه در بعد اخلاقی دانست و ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند انسان حق ندارد هر حرفی ر که می‌شنود، بیان کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تقویت بنیه سیاسی کشور را از دیگر رسالات مبلغان دینی عنوان کرد و با بیان اینکه در این حوزه باید بصیرت داشت و بصیرت‌افزایی کرد، گفت: استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تبیین مطالب توسط مبلغان است.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در بین اعضای مجلس خبرگان مصداق بصیرت است، تأکید کرد: مبلغان باید برای بصیرت‌افزایی از این فرمایشات بهره ببرند.

خاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام است و آمریکا این موضوع را تصریح کرده است، اظهار کرد: اتهام ساخت بمب اتم توسط ایران و یا حمایت از تروریسم و عدم رعایت مسائل حقوق بشری از سوی استکبار جهانی فقط یک طنز 40 ساله است.

وی تأکید کرد: ما به دنبال ساخت بمب اتم نبود و نیستیم و نمی‌توانیم هم باشیم چراکه دین مبین اسلام استفاده از چنین سلاحی را حرام کرده است و ما نیز تابع دین هستیم.

استکبار جهانی خود صادرکننده تروریسم است، آن وقت دم از حقوق بشر می‌زند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گریزی به رفتار پلیس سفیدپوست آمریکا با یک شهروند سیاه‌پوست زد و اظهار داشت: استکبار جهانی خود صادرکننده تروریسم است و ائتلاف آنها نیز تقویت‌کننده داعش بود آن وقت دم از حقوق بشر هم می‌زند!

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از حاکمیت اسلام در منطقه سخت ناراحت و عصبانی است به همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند.

خاتمی نخستین ابزار براندازی دشمنان در این عرصه را جنگ اقتصادی دانست و با بیان اینکه پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه از دیگر برنامه‌های دشمن است، گفت: رهبری فرمودند ریشه بسیاری از مشکلات در داخل کشور است هرچند نمی‌توان نقش تحریم دشمنان را نیز نادیده گرفت.

وی خطاب به مبلغان گفت: با شروع دهه تبلیغ در بسیاری از جمع‌ها حرف از مشکلات اقتصادی می‌شود، ما امانتدار نظام اسلامی هستیم و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و درد مردم را نیز بشنویم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در کنار بیان مشکلات، نعمت‌های خداوند متعال از رهگذر استقرار نظام جمهوری اسلامی را هم بیان کنیم، گفت: نعمت حاکمیت دین، استقلال، امنیت و آزادی در کشور را باید برای مردم تشریح کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری فرمودند خوشبین باشید، اظهار کرد: امنیت موجود در کشور نعمت بزرگی است، آن هم در شرایطی که گروه‌های مختلفی دنبال از بین بردن این امنیت هستند اما توسط دستگاه اطلاعاتی متلاشی می‌شوند.

خاتمی از آزادی بیان موجود در کشور سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه اگر اظهار نظرهای مغایر، تشکیلاتی و با هدف براندازی باشد جرم تلقی می‌شود، افزود: برخی روزنامه‌ها را که باز می‌کنیم می‌بینیم افراد هرچه می‌خواهند می‌نویسند و کسی نیز با آنها برخورد نمی‌کند چراکه در این نظام اظهار نظر جرم نیست.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران ثابت کرده‌اند، خسته نمی‌شوند، اما دشمنان را خسته می‌کنند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی افزود: میانگین شهریه طلاب 500 تا 600 هزار تومان است و این در حالی است که آقایان می‌گویند فردی که کمتر از 2 میلیون تومان بگیرد زیر خط فقر قرار دارد، ما می‌توانیم ادعا کنیم بدنه روحانیت جزو اقشار محروم جامعه هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تخریب رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب امروز در جمع اعضای خبرگان فرمودند من علنی به مسؤولان تشر نمی‌زنم چراکه این کار باعث خوشحالی برخی می‌شود اما در جلسات خصوصی با مسؤولان علاوه بر تشر، دعوا هم می‌کنم.

وی تبعیت از منویات مقام معظم رهبری را عامل موفقیت جامعه در طول حیات انقلاب دانست و با بیان اینکه درایت ایشان زبانزد است، افزود: چند سال است که رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، موضوعی که تا مدت‌ها افراد متوجه اهمیت آن نمی‌شدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در جامعه درست کار نشد، گفت: عدم رعایت برخی موارد اعلام شده از سوی رهبر انقلاب در برجام نیز از موضوعات دیگری است که نشان می‌دهد هرگاه به حرف رهبر گوش ندادیم ضرر کردیم.

راه‌اندازی جنگ روانی علیه روحانیت توسط دشمن

وی راه‌اندازی جنگ روانی علیه روحانیت را از دیگر برنامه‌های دشمنان دانست و تأکید کرد: برخی می‌خواهند این طور القا کنند که روحانیت در بین مردم جایگاهی ندارد در صورتی که معتقدم تا زمانی که روحانیون ذی‌طلبگی خود را رعایت کنند در بین مردم عزیز هستند.

خاتمی تصریح کرد: مردم ما افراد تنگ‌نظری نیستند اما وقتی می‌بینند یک روحانی از ذی‌طلبگی خارج شده است حق دارند که به او احترام نگذارند.

وی نیاز امروز جامعه را وحدت و انسجام در بین مردم و مسؤولان دانست و اظهار کرد: کشمکش، حیثیت‌بر است؛ ضمن اینکه متدینان باید با هم باشند، نباید در بوق بی‌اعتمادی به مسؤولان نیز دمید.

امام جمعه موقت تهران  با تاکید براینکه نباید بگذاریم مردم بی‌اعتماد شوند، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم ا یک سو و خدمات‌رسانی به آنها از سوی دیگر را امری اساسی برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار