مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به عامیانه بودن واژه کمپ ترک اعتیاد بین مردم، اظهارکرد: کمپ ترک اعتیاد یک واژه اشتباه و عامیانه بین مردم است درصورتیکه واژه درست، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد است.
کد خبر: ۶۵۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 September 2018
حمیدرضا الوندبا اشاره به مشخص نبودن تعداد بیماران اعتیاد در استان همدان، گفت: ترک اعتیاد به معنای واقعی وجود ندارد، ولی امکان بهبودی در بیماران امکان دارد.

به گزارش ایسنا،الوند از فعالیت ۴۴ مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در این استان خبرداد و گفت: در استان همدان ۴۴ مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد فعالیت دارند.

 وی افزود: شهرستان ملایر و همدان با ۸ مرکز فعال بیشترین مرکز، سایر شهرستان‌ها بسته به تعداد معتادین ۱ تا ۴ مرکز و درمجموع ۴۴ مرکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد در استان همدان فعالیت دارند.

وی با تأکید بر جمع‌آوری مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد غیر مجاز در این استان، خاطرنشان کرد: نظارت بر مراکز اقامتی با اداره بهزیستی نیست بلکه متولی جمع‌آوری مقام قضایی و نیروی انتظامی است، اما باتوجه به همکاری این اداره با نیروی انتظامی و مرجع قضایی، هنگام متوجه شدن از وجود مراکز غیرمجاز، وارد عمل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در رابطه با دلیل تعطیلی تعدادی از مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در سال گذشته، اظهارکرد: با ابلاغ و اصلاح شیوه جدید درمانی، مهلتی به مراکز اقامتی داده شد که مدتی به تعطیلی انجامید و در نهایت از ۴۴ مرکز فعال در استان، ۴۰ مرکز موفق به اصلاح شیوه درمانی شدند و ۴ مرکز جدید نیز به بهره‌برداری رسید، اما در سال جاری تعطیلی در استان نداشته ایم.

الوند با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این سازمان برای کاهش مصرف مواد محرک، تصریح کرد: در گذشته مواد محرک بیشترین طرفدار را داشته است که با اقدامات پیشگیرانه این سازمان، این مواد روند کاهشی داشته و اکنون بیشترین مصرف اختصاص به مواد مخدر تریاک و هروئین دارد.

وی افزود: هرشخص بهبود یافته‌ای که بتواند خود را در چرخه بهبودی حفظ کند هرگز دوباره بیمار نمی‌شود، اما اگر به هردلیلی شخص بهبود یافته نتواند از خود محافظت کند دوباره بیمار شده و به همین خاطر نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد بیماران اعتیاد بیان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال برای بهبود یافته‌گان اعتیاد، خاطرنشان کرد: بهبود یافته‌گانی که دارای ۳ سال پاکی، گواهینامه فنی و حرفه‌ای و سابقه شرکت در ۳ دوره آموزشی داشته باشند می‌توانند از تسهیلات ماده ۱۶ با بهره ۴ درصد بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
سلام با تشکر از زحماتتون میشه راهنمایی کنید ایمیل ندارم چند روزه دارم ترک می کنم تو اوج دردم مصرف کم کردم کمکم کنید بدا دم برسید خواهش میکنم.ایمیل ندارم اگه شماره تماس بدید ممنون میشم اینم شماره من09380428131
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار