همدان پایتخت تاریخ و تمدن، دیار هگمتانه، این روز‌ها به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی، شاهد تکاپوی زیادی است و در آستانه کنفرانس بین المللی و حضور نمایندگان گردشگری کشور‌های آسیایی، در همدان قرار داریم.
کد خبر: ۶۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 26 August 2018

همدان پایتخت تاریخ و تمدن، دیار هگمتانه، این روز‌ها به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی، شاهد تکاپوی زیادی است و در آستانه کنفرانس بین المللی و حضور نمایندگان گردشگری کشور‌های آسیایی، در همدان هستیم.

به گزارش تابناک همدان، شهرهمدان در سال ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد مهم آسیایی و بین‌المللی است که این دو رویداد می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه گردشگری همدان مؤثر باشد.
همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا از پنجم تا روز هفتم شهریورماه در کنفرانس همدان ۲۰۱۸ میزبان مسئولانی از ۳۳ کشور آسیایی( ACD)و درآبان ماه نیزمیزبان نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری( UNWTO)  
۱۸۰ کشور جهان خواهد بود.
 
همدان میزبان ۳۳ کشور آسیایی

گفتنی است در کنفرانس نمایندگان گردشگری آسیا، معاون اول رئیس‌جمهور، و تعدادی از اعضای کابینه دولت، تعدادی از وزرا، میهمانانی از ۳۳ کشور آسیایی، وزرای ۳ کشور خارجی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (ACD)، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و دیگر مسئولان کشور و استانی حضور دارند.

میهمانان کنفرانس همدان پایتخت گردشگری آسیا از کشور‌های ژاپن، کامبوج، عراق، افغانستان،آذربایجان، ویتنام، کره جنوبی، فیلیپین، بنگلادش، ازبکستان، پاکستان و ... هستند.

لازم به ذکر است، برگزاری نشست خبری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، برگزاری ۳ پنل تخصصی، برگزاری دو کمیته فنی گردشگری ایران ـ. عراق و ایران ـ. افغانستان، ادای احترام به بوعلی سینا، بازدید از شهر جهانی لالجین و برگزاری ورک‌شاپ سفال از جمله برنامه‌های این سه روز خواهد بود.

شایان ذکر است این کنفرانس صبح روز ۵ شهریور با موضوع تطبیق معیار‌های شهر خلاق با شهر همدان آغاز و با سخنرانی استاندار همدان و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و دبیر کل (ACD )و در نهایت با سخنان معاون اول رئیس جمهور به پایان می‌رسد.
 
پنل های تخصصی و تورهای فنی برای میهمانان برگزار می شود

به گزارش تابناک همدان، پس از اتمام کنفرانس که در سالن شهدای استانداری برگزار خواهد شد، پنل‌های تخصصی و تور‌های بازدید فنی از مناطق گردشگری استان برگزار می‌شود؛ که این بازدید‌ها به صورت شهری شامل پیاده راه بوعلی، راسته بازار همدان، آرامگاه استرومردخای و گنجنامه و بازدید‌های برون شهری شامل غار علیصدر، لالجین و روستای ورکانه خواهد بود.

در صبح روز ششم شهریور نشست‌های دوجانبه و چند جانبه بین مقامات عالی از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای خارجی و دو کمیته فنی توسعه گردشگری بین ایران وافغانستان و ایران وعراق برگزار می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار