امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان، ولی امر برای همه واجب‌الاطاعت هستند کما اینکه طی ۴۰ سال اخیر با پیروی از ولایت مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.
کد خبر: ۶۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 24 August 2018
امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان، ولی امر برای همه واجب‌الاطاعت هستند کما اینکه طی ۴۰ سال اخیر با پیروی از ولایت مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.

به گزارش تابناک همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی بابیان اینکه دولتمردان باید زندگی شهید رجایی را الگو قرار دهند، گفت: دولت باید خود را نماینده مردم رنج‌دیده بداند.

وی بابیان اینکه قبول داریم مشکلاتی درکشور وجود دارد، اما اگر مقایسه‌ای بین شرایط قبل از انقلاب و بعد از آن صورت گیرد می‌بینیم که با خدمات ارائه شده به محرومان چهره انقلاب درخشان است، گفت: قبل از انقلاب بخش‌هایی از خاک کشور را جدا کردند، اما در دوران دفاع مقدس با جانفشانی مردم حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

آیت الله موسوی‌اصفهانی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام، اولی به جان و مال امت بودند و از این نظر وقتی گفته می‌شود «النبی اولی بالمومنین من انفسهم» یعنی فرمان ایشان مبنی بر تعیین جانشین باید اطاعت مطلق شود که ایشان دست امیرالمومنین را بالا برد و فرمود: «فمن کنت مولاه و هذا علی مولاه» و این در روایت سنی و شیعه آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته دولت اظهار کرد: دولتمردان ما در هفته دولت فهرست فعالیت‌های انجام شده را برای مردم بازگو کنند.

موسوی‌اصفهانی افزود: در سایه پیروی از ولایت و ایستادگی ملت الان در منطقه از نظر دفاعی خودکفایی داریم و کسی جرأت نگاه چپ به این مرز و بوم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم مسوولان باید بیشتر به مردم خدمت کنند و هفته دولت در شعار و پلاکارد محدود نشود، گفت: دولتمردان زندگی شهید رجایی را الگو قرار دهند، باید دید چند نفر از وزرای ما و روسای جمهور ما در مقام عمل زندگی مشابه شهید رجایی دارند؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گردشگری اگر با حفظ موازین اسلامی باشد منفعت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم گردشگر فرهنگ خود را به ما تحمیل نکند بلکه ما ارزش‌ها و فرهنگ خود را به او انتقال دهیم.

موسوی‌اصفهانی در ادامه با بیان اینکه مکرر خواستار بازگرداندن نماد میدان امام شده‌ام که نماد جهاد و شهادت بوده است، در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمده مشکلی که امروز مردم ما را ناراحت کرده، اما با صبر انقلابی در این مورد ایستادگی کرده‌اند مسائل اقتصادی است و چنانکه مقام معظم رهبری گفتند منبع مشکلات بی تدبیری است یعنی دولت باید در مقابل تهاجم آمریکا تدبیر می‌کرد که نکرد.

 وی با بیان اینکه آنچه در دنیا و آخرت برای انسان باقی می‌ماند و توشه سفر طولانی آن است، تقوای الهی است، افزود: تقوای الهی همان تقوای گوش، زبان، چشم، فکر، اموال، مسائل زندگی و ... است و بی‌تقوایی افراد در مسائل سیاسی، اقتصادی و ... ریشه در ضعف تقوای آن‌ها دارد.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم قرار داریم عنوان کرد: این مسئله، مسئله بسیار حساس، قرآنی، روایی، اجتماعی، زیربنایی و سیاسی است.

وی اعلام کرد: همه دنبال کسانی هستند که ارز و سکه گرفته‌اند، اما تقصیر عمده بر عهده کسانی است که ارز را با بی‌تدبیری عرضه کرده‌اند و مسبب اصلی باید معرفی شوند که اگر خیانت کرده‌اند مجازات شده و اگر بی‌تدبیری کرده‌اند لیاقت ماندن در حوزه اقتصادی کشور را ندارند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار