نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب گردش تصویر و تجلیل از مقام مسعود جعفری جوزانی گفت: بسیاری از هنرمندان و کارگردانان ما به خاطر برخی مشکلات و تنگ نظری‌ها نتوانسته‌اند نیات خیر، ایده‌ها و داشته‌هایشان را در قالب عکس و فیلم و هنر نشان دهند.
کد خبر: ۶۴۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 23 August 2018
 محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب گردش تصویر و تجلیل از مقام مسعود جعفری جوزانی اظهار داشت: جعفری جوزانی افتخار مردم ملایر و استان همدان و سینمای کشور است، امیدواریم نام جعفری جوزانی با مجموعه کورش کبیر پر آوازه‌تر شود.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، با حضور مسؤولان استان همدان و شهرستان ملایر و جمعی از هنرمندان از کتاب گردش تصویر مسعود جعفری جوزانی در ملایر رونمایی شد.
تجلیل و رونمایی از کتاب گردش تصویر مسعود جعفری جوزانی درملایر/تکریم از هنرمند، تکریم از فرهنگ و هنر این سرزمین است

کاظمی با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم افزود: ملایر شهر فرهنگی استان همدان است، باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های هنری این شهرستان استفاده شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر در همه جا حرف اول را می‌زند متاسفانه سینما و هنر، موسیقی و تئاتر در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

 نماینده ادوار ملایر بیان کرد: بسیاری از هنرمندان و کارگردانان ما به خاطر برخی مشکلات و تنگ نظری‌ها نتوانسته‌اند نیات خیر، ایده‌ها و داشته‌هایشان را در قالب عکس و فیلم و هنر نشان دهند.

وی با اشاره به گرفتن مجوز ساخت مجموعه «کورش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی بیان کرد:افتخار بزرگی است کارگردان فاخر کشورمان که اهل ملایر است، این مجموعه را بسازد و ما نمایندگان مردم ملایر نیز تمام قد آمادگی حمایت از این هنرمند در ساخت این مجموعه ارزشمند را داریم.

 وی خطاب به مسعود جعفری جوزانی گفت: ما دست هنرمندان بزرگی، چون شما را می‌بوسیم که نسبت به زادگاهتان عرق دارید و امیدواریم نام شما با مجموعه «کوروش کبیر» پرآوازه‌تر شود.

تکریم از هنرمند، تکریم از فرهنگ و هنر این سرزمین است
تجلیل و رونمایی از کتاب گردش تصویر مسعود جعفری جوزانی درملایر/تکریم از هنرمند، تکریم از فرهنگ و هنر این سرزمین است

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: حفظ کرامت انسانی همیشه باید رو به جلو باشد و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: جعفری‌جوزانی اسطوره و هنرمندی فاخر در سینمای ایران است و تکریم از این هنرمند که خاک صحنه و دوربین را خورده تکریم از تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین است.

وی با اشاره به ساخت آثار فاخر و ارزشمند این هنرمند ملایری افزود:ایشان با نگاهی گسترده توانسته اندیشه و هنر را در هم تلفیق کند که تلفیق آن خود یک نوع هنر است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطر نشان کرد:آثار این هنرمند در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و... بوده و به همه مسائل در آثارش پرداخته و به مسائل فلسفی، عرفانی و... نگاه ویژه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: اگر تصور کنیم نگاه سینما با مبانی معرفت‌شناسی مغایر است اشتباه می‌کنیم بلکه سینما، فرهنگ و هنر یک بنیاد مفهومی وسیعی است

۱۰ اثر در سازمان یونسکو به ثبت رسیده که دو اثر آن از همدان است

 علیرضا تکلو مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز در خصوص کتاب «گردش تصویر» افزود: این کتاب شامل بیش از ۲۰ جلسه مصاحبه از جعفری جوزانی است که در قالب کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: این کتاب توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه و با مصاحبه، تدوین و پژوهش محمدحسین یزدانی‌راد نوشته شده است.

تکلو تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۷ مورد مصاحبه با نخبگان، مفاخر و هنرمندان انجام شده است.۱۰ اثر در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان میراث مکتوب جهانی از ایران به ثبت رسیده که دو اثر آن از استان همدان است.

ملایر از نظر فرهنگی سر آمد استان است.

باب‌الله فتحی معاون استاندار و فرماندار ملایر نیز در ااین آیین گفت: ملایر گام‌های توسعه را در حوزه‌های مختلف طی می‌کند وبه عنوان شهر ملی منبت ثبت شده و به‌زودی نیز عنوان شهر جهانی انگور را از آن خود می‌کند.

فرماندار ملایر نیز ملایر را از نظر فرهنگی سرآمد استان همدان دانست و گفت: بیش از بیش باید از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان استفاده کنیم

ملایر خانه من است، اگر این خانه مشکل دارد مقصر ما هستیم

مسعود جعفری جوزانی کارگردان مطرح کشوری در این مراسم بیان کرد: ملایر زادگاه و خانه من است و برای آبادانی آن تلاش خواهم کرد، اگر امروز این خانه مشکلی دارد، مقصر ما هستیم.

وی یاد آور شد: در زادگاه و خانه هر فردی یک فرهنگی جریان دارد که باید این خانه را آباد کرد.

در این مراسم از کتاب گردش تصویر با حضور مسوولان شهرستان و استان و همچنین هنرمندان با حضور مسعود جعفری‌جوزانی، امیرشهاب رضویان رونمایی شد.

شایان ذکر است مسعود جعفری جوزان از کارگردانان مطرح کشور است که در سال ۱۳۲۷ در روستای جوزان ملایر به دنیا آمده است.

این هنرمند فاخر کشور در رشته فیلم سازی و کارگرانی در دانشگاه سانفرانسیسکو تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد رشته کارگردانی و فیلم سازی دارد و موسس و مدیر موسسه جوزان فیلم است.

 از مهمترین آثار هنری این هنرمند در چشم باد، دل و دشنه، سایه خیال، ایران برگر، چشمهایش، جاده‌های سرد، در مسیر تندباد، هفت ترانه، یک مرد یک خرس، بلوغ و پشت دیوار سکوت را می‌توان نام برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار