مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی، گفت: ۳۸ هزار در رشته صنایع دستی، در ۲۳ هزار گارگاه به فعالیت می‌پردازند.
کد خبر: ۶۴۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 21 August 2018

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی، گفت: ۳۸ هزار در رشته صنایع دستی، در ۲۳ هزار گارگاه به فعالیت می‌پردازند.


به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره رویداد ۲۰۱۸؛علی مالمیر در ادامه افزود: فعالیت‌های موجود نشان از نقش آفرینی هنرمندان در صنایع دستی و کسب و کار در استان است.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی گفت: استان همدان یکی از مهم‌ترین استان‌های صادر کننده‌ی سفال و صنایع دستی در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: صادارت صنایع دستی به عنوان کالای بومی و ایرانی برگرفته از نسل این سرزمین است و ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم دارد.

مالمیر گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، حوزه صنایع دستی و سفال یکی از حوزه‌های درخشان در سال حمایت از کالای ایرانی بوده است و خود را به خوبی نشان می‌دهد.
 
وی در خصوص ظرفیت‌های استان همدان گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه‌های چرم، منبت و سنگ‌های قیمتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

علی مالمیر گفت: وجود یک شهر جهانی به نام شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و کسب نشان جغرافیایی منبت را در شهرستان ملایر و تویسرکان به نوبت می‌توانیم نام ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در خصوص ماندگاری گردشگران در استان همدان گفت: یکی از مزیت‌های عمده‌ی گردشگران حوزه صنایع دستی است که خوشبختانه در نمایشگاه بین المللی همدان اتفاق افتاده است و بزودی در تهران نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: این نملیشگاه ۱۵۰ غرفه را در خود جای داده است و از همه‌ی استان‌ها شاهد حضور هنرمندان بسیاری هستیم که از کشور‌هایی همچون چین، ترکمنستان و عمان در این نمایشگاه حضور بهم رسانده اند.

مالمیر در پایان اظهار امیدواری کرد در حوزه صنایع دستی تولیدات هنری استان همدان و ظرفیت داشته‌های بومی به خوبی در عرصه ملی و بین المللی معرفی شود 

این نمایشگاه از ۳۰ مرداد الی ۳ شهریور از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح و ۱۶ الی ۲۱:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های همدان میزبان علاقمندان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار